پویا محمودیان در حاشیه مراسم افتتاح دومین نمایشگاه فارس در یک نگاه به قابلیت های متفاوت شهرستان های استان فارس اشاره کرده و افزود: تنوع و تعدد محصولات صنایع دستی و دست ساز هنرمندان را می توان در استان فارس به وضوح دید و شاهد این ادعا هم وجود غرفه های نمایشگاه فارس در یک نگاه است که چطور هنرمندان به ارایه توانمندی های خود پرداخته اند.
به گفته وی فارس یکی از استان های مهم و تاثیرگذار در حوزه صنایع دستی است و بی شک برپایی چنین نمایشگاهی تاثیر بسزایی در معرفی این دست ساخت ها به گردشگران داخلی و خارجی دارد.
محمودیان در ادامه افزود: باتوجه به گستردگی و تنوع داشته های فرهنگی- تاریخی و صنایع دستی استان فارس، می طلبد زمان برپایی این نمایشگاه در سال های آینده افزایش یابد.مدیرکل بازرگانی معاونت صنایع دستی کشور برپایی نمایشگاه را در ارگ کریم خانی مثبت ارزیابی کرد و افزود: حضور هنرمندان در این بنای تاریخی و عرضه محصولاتشان ایده بسیار جالبی است، چرا که گردشگران داخلی و خارجی ضمن آشنایی با جاذبه های تاریخی از نزدیک با تولیدکنندگان صنایع دستی هم آشنا می شوند.
وی در بخش دیگری از این گفت و گو به رشد چشمگیر صادرات صنایع دستی کشور طی 5 ماهه اخیر اشاره کرد و گفت: به زودی ارقام صادرات و فروش صنایع دستی کل کشور اعلام خواهد شد.
محمودیان ادامه داد: یکی از اهداف معاونت صنایع دستی رسیدن صادرات هنر سنتی تا آخر برنامه ششم توسعه به رقم یک میلیارد دلار است که ایران به جایگاه اصلی خود در تجارت جهانی دست یابد.
وی گفت: هرچند که سرعتمان کم است اما آهنگ رشد مداوم و نه مقطعی نشان می دهد که وضعیت اقتصادی صنایع دستی داخلی و خارجی بسیار خوب است.در ادامه این گفت و گو مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس نیز طی سخنانی افزود: در دومین نمایشگاه فارس در یک نگاه 59 غرفه توانمندی های استان فارس را در حوزه های مختلف صنایع دستی، گردشگری، سرمایه گذاری معرفی می کنند.
به گفته مصیبت امیری در این نمایشگاه 29 شهرستان فارس در قالب غرفه هایی، داشته های فرهنگی و گردشگری مناطق خود را معرفی میکنند. همچنین در 23 غرفه به صورت کاملا تخصصی محصولات دست ساز هنرمندان ارایه می شود که تعداد هنرمندان حاضر در نمایشگاه به بیش از 50 نفر می رسد.مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان اینکه در دومین نمایشگاه فارس در یک نگاه در قالب 8 غرفه نیز اقامتگاههای بوم گردی به نمایندگی از اقامتگاه های بوم گردی فعال در سطح استان به ارایه خدمات و معرفی واحدهای خود می پردازند. امیری در ادامه به برپایی نمایشگاه در ارگ کریم خان اشاره کرد و گفت: راه دسترسی آسان همشهریان و گردشگران داخلی و خارجی به این بنای تاریخی و همچنین استقبال مردمی از برپایی نخستین نمایشگاه که سال 94 برگزار شد از دلایل انتخاب ارگ کریم خان بوده است.مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در ادامه یادآور شد: یکی از ویژگی های دومین نمایشگاه فارس در یک نگاه، معرفی مکاتب صنایع دستی شیراز است که می توان به قلمزنی و خاتم اشاره کرد. همچنین در این نمایشگاه فرش دست بافت نیز عرضه می شود و هنرمندی هنرمندان صنایع دستی استان در معرض دید عموم قرار می گیرد.
به گزارش خبرنگار ما دومین نمایشگاه فارس در یک نگاه پنج شنبه 16 شهریور ماه در ارگ کریم خانی گشایش یافته و تا دوشنبه 20 شهریورماه دایر است.در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه نیز کتاب دستینه (کنکاشی در هنرهای سنتی و صنایع دستی استان فارس) به تالیف ارژنگ ربیعی رونمایی شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 737097
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.