مهندس جلال زراعت پیشه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : اوج مصرف در تاریخ 20 تیر ماه سال جاری ساعت 14 به وقوع پیوست و مصرف برق در ساعت اوج امسال به نقطه پیک یک هزارو 274 مگاوات رسید.
مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز افزود: نقطه اوج مصرف سال قبل یک هزار و 169 مگاوات بوده است و افزایش 9 درصدی نسبت به سال بیانگر افزایش تقاضا برای مصرف برق، گرم تر شدن هوا و لزوم برنامه ریزی برای پاسخگویی به تقاضای بیشتر است.
وی با بیان اینکه در تابستان امسال هیچگونه خاموشی ناشی از افزایش مصرف برق رخ نداده است گفت: این موضوع بیانگر موفقیت اجرای برنامه ها و درستی پیش بینی ها افزایش تقاضا و تدبیر اندیشیده شده دراین حوزه است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز عقد تفاهم نامه با کشاورزان برای کاهش مصرف در ساعت ها یاوج را یکی از عوامل مدیریت مصرف برق در تابستان برشمرد و بر لزوم صرفه جویی بیشتر و مصرف بهنیه برق در فصل تابستان و در ساعت های اوج مصرف تاکید کرد و بیان داشت: در حالیی که تنها 2 درصد از مشترکان برق در شیراز و شهرستان های اطراف در حوزه کشاورزی است ، 27.5 درصد از برق در این حوزه مصرف می شود.
زراعت پیشه افزود:در صورتی که کشاورزان در ساعت های اوج مصرف چهار ساعت موتور پمپ ها را خاموش کنند و آبیاری کشتزارها را با ساعت های دیگر موکول کنند ، 20 ساعت انرژی رایگان دریافت می کنند.
او ادامه داد:‌ این موضوع در قالب تفاهم نامه با بسیاری از کشاورزان و بهره برداران کشاورزی منعقد شده است.
مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز همچنین با بیان اینکه یک درصد از مشترکان برق در شیراز و شهرستان های اطراف مشترکان صنعتی هستند اضافه کرد : 15.56 درصد از برق را مشترکان صنعتی مصرف می کنند، این تفاهم نامه با مشترکان صنعتی نیز به امضا رسیده و در صورتی که مشترکان صنعتی 10 درصد در ساعت های اوج مصرف از مصارف خود کم کنند پاداش برق دریافت خواهند کرد.
زراعت پیشه همچنین بر لزوم صرفه جویی در مصارف خانگی تاکید کرد و اظهار داشت : 33.7 درصد از انرژی توسط مشترکان خانگی به مصرف می رسد این مشترکان 82 درصد از مشترکان انرژی برق را شامل می شوند ، صرفه جویی دراین حوزه به ویژه در ساعت های اوج مصرف تاثیر بسزایی در پایداری شبکه دارد.
تعرفه میان باری مصرف برق از ساعت ۷ صبح تا ۱۹ شب، تعرفه اوج بار از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳ با توجه به نوع مشترک و تعرفه کم باری از ۲۳ شب تا ۷ صبح محاسبه و لحاظ می‌شود.
مصاحبه : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.