بابک دایی جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یکی از این طرح ها 80 درصد پیشرفت اجرایی دارد اظهار داشت: تولید کنسانتره کرومیت توسط چینی‌ها با 1.5 میلیون دلار سرمایه و ایجاد اشتغال برای 35 نفر، آزمایشگاه مرکزی شیراز توسط ایتالیایی‌ها با مشارکت دانشگاه شیراز با سرمایه‌گذاری 60 میلیون دلار و ایجاد اشتغال برای 400 نفر و تولید پنل‌های خورشیدی توسط آلمانی‌ها و با سرمایه‌گذاری 730 میلیون دلار و ایجاد اشتغال برای یک هزار و 500 نفر در قالب این طرح هاست.
دایی، سرمایه‌گذاری امارات در زمینه ارائه خدمات هوایی دراستان فارس را طرح سرمایه گذاری با 80 درصد پیشرفت اعلام کرد و گفت:هواپیماهای مورد نظر برای اجرای این طرح نیز وارد شده است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس اضافه کرد: سفر هیات‌های خارجی به ایران و استان فارس بعد از امضای برجام فزاینده بوده است، طی چهار گذشته 83 هیات خارجی به فارس سفر کردند ، سفر 65 هیات آن در یکسال اخیر رخ داده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه در سال 92 تنها پنج هیات خارجی به استان فارس سفر کرده بودند، گفت: طی 5 ماه گذشته 20 هیات خارجی به استان فارس سفر کرده‌‌ و متقاضی سرمایه گذاری در این استان بوده اند.
دایی اضافه کرد:سفر هیات‌های سرمایه‌گذاری ایتالیایی، هلندی و اسپانیایی به فارس منجر به امضای تفاهم‌نامه شده است.
وی گفت:سه تفاهم نامه در زمینه انرژی‌های نو، فناوری پیشرفته کشاورزی وصنایع‌ تبدیلی و سرمایه‌گذاری مرتبط با فناوری‌های پیشرفته برای احداث نیروگاه برق، با هیات‌های ایتالیایی،‌ هلندی و اسپانیایی امضا شده است.
مصاحبه : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.