روح الله منوچهری سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ادامه داد:‌ نزدیک به 2 سال است که بودجه های مربوط به ساخت کتابخانه عمومی در شیراز برگشت می خورد چون زمین برای ساخت آن تامین نشده است.
با این حال این مقام مسئول گفت:یکی از نیکوکاران پذیرفته که زمین مورد نیاز برای ساخت کتابخانه عمومی شیراز را تامین کند و امیدواریم بزودی موارد اداری مربوط به تامین زمین و انتقال آن به نهاد کتابخانه های عمومی امسال حل شود.
سهم شیراز از مجموع 223 کتابخانه عمومی استان فارس 29 کتابخانه است که منوچهری معتقد است شیراز در مقایسه با دیگر شهرهای کشور و مشهوربودن به شهر فرهنگی از نظر تعداد کتابخانه ها فقیر است.
مهم ترین کتابخانه عمومی شهر شیراز، کتابخانه شهید آیت الله دستغیب است که 14 مرداد 1329 گشایش یافت و به توصیف مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس هنوز همان آجرها و سنگ بناها کتاب ها را درخود جای داده اند.
منوچهری اظهارداشت:‌بخش نشریات این کتابخانه از غنی ترین بخش های آن و در کشور بی نظیر است با این حال مکان آن کوچک است.
خبرنگارانی که پنجشنبه 9 شهریور 96 از بخش نشریات کتابخانه عمومی شهید دستغیب شیراز دیدن کردند، از گرمای این مکان و مشاهده جای کوچک و برخی آسیب ها به نشریات و مجلات خاطراتی در ذهنشان ماند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس گفت:‌ما روزانه در کتابخانه های عمومی فارس نزدیک به 40 برنامه برگزار می کنیم و از خبرنگاران می خواهیم با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی از فعالیت های ما اطلاع رسانی کنند.
وی یکی از اقدامات این نهاد برای کتابخوان کردن مردم را به کارگیری سازمان های مردمی و خیرین در این زمینه ذکر کرد و ادامه داد:‌ کارگروه تامین منابع در انجمن خیرین برای مردم کتاب تهیه و با مراجعه به شهرستان ها نیاز سنجی می کند.
منوچهری اعلام کرد که عضویت افراد مختلف در کتابخانه های عمومی فارس بسیار آسان است و هزینه اندکی بابت حق عضویت دریافت می شود و دارنده کارت عضویت می تواند از تمام کتابخانه های عمومی کشور استفاده کند.
خبرنگار :‌غلامرضا مالک زاده ** انتشار :‌غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.