به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد در جمع بهورزان شهرستان گفت: بهورزان نقش بسیار بزرگی در کاهش بیماری‌ها داشته‌اند که کمتر گزارش می‌شود و امروز ارتقاء شاخص های بهداشت و درمان مرهون زحمات بهورزان است. 

سید حسن احمدی ادامه داد: الگو بیماری ها به دلیل تغییر سبک زندگی مردم تغییر پیدا کرده است و می بایست شیوه های جدیدی را برای مقابله با بیمارهای غیرواگیر به کار گرفت که ارتقاء شاخصهای سلامت مهمترین هدف اجرای برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت می باشد و شبکه بهداشت و درمان شهرستان با اجرای این طرح تا کنون در ارتقاء شاخص های سلامت موفق بوده است. 

معاون شبکه بهداشت و درمان لامرد بیان داشت: بیماری ها به عنوان یکی از تهدیدات اصلی توسعه و امنیت در جامعه محسوب می شوند که در همین راستا؛ کارکنان بهداشت و درمان تلاش دارند تا پیشگیری را با همکاری دستگاه های مرتبط با سلامت جامعه در اولویت قرار دهند که در سال جاری با تلاش بهورزان شاهد رشد قابل توجهی در بسیاری از شاخص های سلامت در شهرستان لامرد بوده ایم.

وی  با بیان توضیحاتی درباره رشد شاخص های سلامت در شهرستان لامرد گفت: انجام و ثبت مراقبت کودکان زیر ۵ سال شهرستان لامرد در سامانه یکپارچه بهداشت کشور  در یکسال اخیر از ۵۱ درصد به بیش از ۹۶ درصد رشد پیدا کرده است. 

احمدی ضمن تشکر از زحمات بهورزان شهرستان لامرد در رشد شاخص های سلامت ادامه داد: ۲۰ درصد از جوانان (۱۸ الی ۲۵ سال) تا پایان تابستان ۹۵ ، تحت مراقبت واحدهای بهداشت و درمان قرار گرفته بودند که غربالگری بیش از ۸۵ درصد جوانان تا کنون توسط همین بهورزان انجام شده است. 

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان با تاکید بر اینکه در مسائل سلامت جامعه سهل انگاری و مماشات نخواهیم کرد،  افزود: غربالگری میانسالان (۳۰ تا ۵۹ ساله ها ) از ۲۳.۵ درصد به بیش از ۸۶ درصد و  در سالمندان از ۲۶ درصد به بیش از ۸۸ درصد رسیده است.

وی گفت: عوارض بیمارهای دیابت از دیگر بیمارها بیشتر است و بیش از  ۶۶ درصد بیماران دیابتی را شناسایی کردیم و شاخص شناسایی بیماران دارای فشار خون ، از  ۲۶.۸ درصد به بیش از ۴۶ درصد رسیده است و همچنین بیش از ۳۱ درصد از بیماران قلبی و عروقی شناسایی شده اند و امیدواریم که با تلاش همکاران بتوانیم شاخص ها را به ۱۰۰ درصد نزدیک کنیم.

لازم به ذکر است در پایان باحضور حسینی فرماندار لامرد ، خاتمی مسئول دفتر نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس، بهزادی عضو شورای شهر لامرد ، مسئولان بهداشت و درمان و برخی مدیران به مناسبت روز بهورز از بهورزان شهرستان لامرد تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.