حسن سیادتان بر ضرورت معرفی هنرهای سنتی و صنایع دستی استان در هتل ها تاکید کرد و افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و تفاهم نامه ای که با معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان فارس منعقد خواهد شد، همزمان با آغاز هفته جهانگردی تمامی هتلهای استان به ویترین صنایع دستی مجهز خواهند شد. به گفته وی در حال حاضر ویترین های صنایع دستی در 3 الی 4 هتل در شیراز مستقر شده است که امیدواریم همزمان با روز جهانی جهانگردی؛ 5 مهرماه (27 سپتامبر) شاهد راهاندازی این ویترین ها در تمامی هتل های استان باشیم.
سیادتان با بیان اینکه اولویت با معرفی هنرهای سنتی و صنایع دستی فارس به گردشگران است، افزود: گردشگرانی که به فارس سفر می کنند میتوانند هنرها و صنایع دستی دیگر شهرها و کشورهای جهان را در مراکز فروش سنتی و تجاری شیراز ببینند. از این رو راه اندازی این ویترین ها به معرفی تولیدات و محصولات هنرمندان صنایع دستی استان فارس کمک میکند.رئیس جامعه هتلداران فارس اضافه کرد: باید گردشگران را به خرید محصولات دست ساز هنرمندان استان ترغیب کرد تا شاهد رونق اقتصادی این صنعت باشیم.وی در ادامه گفت: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده در این ویترین ها تولیدات دست ساز هنرمندان استان در معرض دید عموم گردشگران قرار می گیرد که ضمن آشنایی آنها با این هنرهای سنتی زمینه فروش محصولات نیز فراهم می شود.
ظرفیت اقامت در هتل های استان 30 درصد است
سیادتان در بخش دیگری از این گفت و گو به ضریب اشغال هتل ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ضریب اشغال هتل ها و مراکز اقامتی استان به 30درصد می رسد که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری حاصل نشده است.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه پیک سفر گردشگران فارس به استان فارس از یک ماه دیگر آغاز می شود، امیدواریم در ماه های مهر، آبان و نیمه آذرماه شاهد اقامت گردشگران در هتل های فارس باشیم.
سیادتان با بیان اینکه آمار دقیقی از حضور این گردشگران در دست نیست، افزود: با توجه به اینکه فصل حضور گردشگران فارس در شیراز بهار و پاییز است، انتظار می رود مانند سنوات گذشته امسال نیز گردشگران بیشماری از اقصی نقاط جهان به فارس به خصوص شهر شیراز سفر کنند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 731315
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.