مهندس عبدالعزیز کریمی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:اوج مصرف برق در تابستان امسال و در 21 تیر ماه رخ داد و در این نقطه سال گذشته دو استان فار س و بوشهر چهار هزار و 860 مگاوات برق مصرف کردند.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر با بیان اینکه تغییر ساعات کاری در تابستان در کاهش مصرف انرژی بسیار موثر بود گفت : این طرح در همه مناطق بوشهر و در 13 شهرستان استان فارس اجرا شد و همکاری و همراهی شهروندان و مشترکان در این رابطه بسیار مطلوب بوده است.
کریمی همچنین تفاهم نامه بامشترکان صنعتی وکشاورزی برای کاهش مصرف درساعات اوج را درعبوراز تابستان امسال موثر دانست و گفت:با انعقاد این تفاهم نامه ها کشاورزان در چهار ساعت اوج مصرف موتور پمپ های خود را خاموش کردند و به ازای آن در 20 ساعت دیگر از انرژی رایگان بهره مند شدند.
وی با بیان اینکه بااجرای طرح های توسعه واحداث نیروگاه ها وشبکه ای انتقال و توزیع استان های فارس و بوشهر مشکل خاصی در تامین انرژی ندارند گفت : در عین حال رعایت صرفه جویی و مصرف بهینه به ویژه در ساعت های اوج ضروری است ، تابستان امسال هیچ خاموشی ناشی از کمبود انرژی در هیچ منطقه ای از استان های فارس و بوشهر اعمال نشده است، خاموشی های پراکنده ناشی از تعمیرات بوده است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر حداکثر نیاز برق در استان فارس را سه هزار و 220 مگاوات برآورد کرد و گفت: استان فارس اکنون چهار هزار و 800 مگاوات تولید انرژی دارد و علاوه بر تامین برق استان مازاد برق را نیز عرضه می کند.
مصاحبه : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.