به گزارش خبرنگار ایرنا، حیدر عالیشوندی شامگاه دوشنبه در سخنانی در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت مجموعه ورزشی در روستای سلطان آباد شیراز افزود: طرح های زیر بنایی مناسبی با مشارکت بنیاد مسکن در شهرستان شیراز در حال اجرا است و سعی ما بر این است که هر جا قولی می دهیم آن را عملیاتی کنیم.
وی ادامه داد: در زمینه تامین آب برای روستای سلطان آباد قبلا قول دادیم و پیگیری کردیم ، اعتبار ویژه برای این طرح در نظر گرفته شده است و پیمانکار دراین حوزه فعال است و مسایل را پیگیری می کندو امید است بزودی طرح به سرانجام برسد.
فرماندار شهرستان شیراز در زمینه تامین امکانات و لوازم ورزشی و احداث سالن و مجموعه ورزشی و تربیت بدنی در حاشیه پروژه مسکونی نشاط سلطان آباد گفت: مقدمات این کار فراهم شده است، در زمینه احداث اماکن ورزشی در سلطان آباد کار شاخصی انجام شد، هر چند محدودیت هایی برای شروع طرح های جدید وجود دارد و اولویت با اتمام طرح های نیمه تمام است اما برای مردم سلطان آباد این پروژه اکنون آغاز شده و پیگیری می شود تا به اتمام برسد.
وی ادامه داد: این مجموعه ورزشی هفته دولت سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
عالیشوندی در زمینه توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در این منطقه هم گفت : هر جا 50 درصد اعتبار از سوی فرمانداری تامین شود ، دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم 50 درصد مابقی طرح های بهداشتی را تامین خواهد کرد ، تا کنون برای چهار روستا در شهرستان شیراز این بودجه تامین شده است ، یک مرکز درمانی هم در کوشک بیدک با مشارکت خیر آغاز شده و با موافقت دانشگاه علوم پزشکی این طرح هم تکمیل می شود .
فرماندار شیراز گفت : هم بهداشت فیزیکی و هم بهداشت روان مردم نیاز به رسیدگی و نیاز به ایجاد امکانات و خدمات زیر بنایی دارد ، از این رو اگر در زمینه احداث مجموعه خدمات بهزیستی هم زمین مناسب تامین شود، فرمانداری هم در ارتباط با تامین اعتبارات کمک خواهد کرد که طرح مناسب در منطقه سلطان آباد احداث شود .
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز هم در این مراسم گفت : 9 میلیارد ریال اعتبار برای فاز اول این مجموعه ورزشی تامین شده است ، پیمانکار طرح انتخاب شده ، این یک مجموعه ورزشی است که خدمات ان هم برا ی مردم روستای سلطان آباد و هم برای ساکنان مجتمع مسکونی نشاط است.
محسن سالاری گفت: در این طرح، زمین چمن مصنوعی و سالنی مناسب فعالیت های ورزشی ساخته می شود.
اکبر مسعودی مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز هم بیان داشت : 4200 متر مربع زمین طرح در سایت مجتمع مسکونی نشاط که بیش از 30 هکتار مساحت دارد تامین و پیش بینی شده است ، روستای سلطان آباد تا کنون فضای ورزشی نداشت با احداث این مجموعه منطقه سلطان اباد و ساکنان این مجموعه از خدمات ورزشی بهره می برند .
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس نیز در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح بیان داشت : یکی از رسالت های اصلی بنیاد مسکن تامین مسکن محرومین است ، احداث واحد های مسکونی در این منطقه شروع شده 492 واحد در فاز نخست احداث می گردد و بزودی واگذاری واحد ها هم آغاز خواهد شد .
عطاء اله زمانی افزود: تجربه سالهای قبل در پروژه های مسکن مهر نشان می دهد که احداث واحد های مسکونی بدون توجه به خدمات جنبی و زیر بنایی کافی نیست ، باید خدمات و امکانات جنبی هم در مجتمع های مسکونی احداث شود تا مجموعه های مسکونی کامل شود، از این رو تصمیم به احداث مجموعه ورزشی در حاشیه طرح مسکونی سلطان آباد شیراز گرفته شده است .
وی با بیان اینکه توسعه خدمات ورزشی و بهداشتی و تامین زیر ساخت ها و توسعه خدمات در مجتمع های مسکونی بنیاد مسکن به عنوان یک اولویت دنبال می شود گفت : در زمینه بهداشت و درمان نیز زمین مناسبی در سلطان آباد در نظر گرفته شده و با توافق دانشگاه علوم پزشکی شیراز درمانگاه مناسبی دراین منطقه احداث می شود ، همزمان سرانه خدمات بهداشتی در روستای سلطان آباد که قبلا دیده نشده بود تامین خواهد شد و بخشی از کمبود سرانه های خدماتی در سلطان آباد رفع خواهد شد .
مهندس زمانی ادامه داد : برای بهبود و افزایش رفاه مردم منطقه سلطان آباد از هیچ کوششی دریغ و فروگذار نخواهیم کرد ، توسعه بهداشت و درمان دراین منطقه و تامین امکانات ورزشی و رفاهی با توجه به احداث پروژه نشاط قطعا شتاب خواهد گرفت و با همکاری همه دستگاهها امیدواریم مردم روستای سلطان آباد شاهد بهره گیری بیشتر از خدمات و امکانات زیر بنایی باشند .
بر اساس این گزارش، مجموعه ورزشی سلطان آباد شیراز در زمینی به مساحت 4200 متر مربع با صرف 9 میلیارد ریال اعتبار طی یکسال احداث می شود.
زمین این مجموعه ورزشی از سوی بنیاد مسکن و اعتبارات آن با مشارکت فرمانداری شیراز و اداره کل ورزش و جوانان و با پیگیری شورای اسلامی و دهیار روستای سلطان آباد تامین می شود.
6113/ 2027
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.