به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد علی افشانی، شامگاه دوشنبه در بیستمین جشنواره شهید رجایی در شیراز افزود: حدود 2 میلیارد دلار نیز از محل فاینانس برای پروژه های مهم استان گشایش اعتبار شد که از جمله این پروژه ها می توان به فولاد نی ریز و سیمان خاکستری نی ریز اشاره کرد.
استاندار فارس در ادامه گفت: مقایسه وضعیت و شرایط استان بر اساس شاخص های مهمی که در کشور تولید می شوند با دیگر استان های کشور نشان می دهد که امروز فارس وضعیت مطلوب تری نسبت به گذشته دارد.
وی بیان کرد: این بدان معنا نیست که ما نسبت به وجود مشکلات آگاهی نداریم و یا اینکه تصور می کنیم عملکرد ما بسیار مطلوب است بلکه معنای آن این است که ما در مقایسه با گذشته بهتر و صحیح تر قدم بر می داریم و شاخص هایی که مبنای ارزیابی عملکرد همه ماست نیز از مطلوب تر شدن شرایط حکایت دارد.
افشانی، بیکاری و خشکسالی را 2 مشکل اساسی پیش روی استان دانست و گفت: قطعا این 2 مشکل تا سال ها با ما همراه خواهد بود اما آنچه مهم است اینکه به علت مجموعه فعالیت ها و کوشش های انجام شده توسط کارمندان، کارگران و مدیران دستگاههای اجرایی و در سایه هماهنگی بخش خصوصی و دولتی امروز شرایط نسبتا خوبی را در استان شاهد هستیم.
وی، با اشاره به امنیت و آرامش حاکم بر فضای استان افزود: امروز در استان شاخص ها به گونه ای بهبود پیدا کرده که بنا به گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در فارس پس از 12 سال یک درصد از متوسط کشوری کمتر شده است.
استاندار فارس، یکی از مباحث مهم که طی 2 سال گذشته با جدیت دنبال شده را مساله سهم اعتبارات ملی استان دانست و تصریح کرد: از آنجا که 84 درصد اعتبارات عمرانی ما اعتبارات ملی و تنها 16 درصد آن استانی بود، بنابراین ما نیز همه وقت و توان خود را بر روی پروژه های ملی گذاشتیم.
افشانی تصریح کرد: مجموعه پیگیری ها در مرکز سبب شد که میزان تخصیص های ملی استان در سال 94 و 95 به بالای 100 درصد برسد و این اعتبارات وقتی وارد استان می شود اشتغال ایجاد می کند.
استاندار فارس، در خصوص ارتقای جایگاه استان در بحث نسبت مصارف به منابع بانک ها هم گفت: مدیران بانک های استان در مقایسه با کشور کار ارزشمندی کردند به نحوی که سیستم بانکی ما موفق شد در سال های 94 و 95 با 2 رتبه بهبود شرایط از رتبه 29 به رتبه 27 کشور برسد.
وی افزود: شورای عالی آب در جلسه بررسی مشکلات حوزه آب استان مصوب کرد که سالانه در سطح حدود 70 هزار هکتار از اراضی فارس آبیاری نوین انجام شود که برای رفع مشکلات آب استان بیش از پنج هزار میلیارد تومان نیز مصوب و ابلاغ شد.
افشانی، در خصوص روند اجرای تونل های تنگه ابوالحیات هم گفت: این نقطه به دلیل تصادف های متعددی که در آن روی می دهد یکی از نقاط پرتلفات کشور است که برای رفع این مشکل اجرای 2 تونل 430 و 180 متری در دستور کار قرار گرفته که از تونل نخست 70 متر و از تونل دوم نیز 30 متر دیگر باقی مانده است که کل پروژه سال آینده به اتمام می رسد.
استاندار فارس، در خصوص استخراج آب های عمیق استان هم گفت: یک کار بزرگ که از حدود یک و نیم سال پیش با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز کردیم بحث استفاده از آب های عمیق استان بود.
افشانی اضافه کرد: این احتمال وجود دارد که در عمقی بالاتر از هزار متر روان آب فراوانی باشد که الان کارهای مطالعاتی آن انجام شده و در مرحله گمانه زنی قرار دارد.
وی افزود: اگر این مهم محقق شود شاهد یک تحول عظیم در استان خواهیم بود.
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تاکید بر لزوم تغییر ساختارهای سازمانی در دستگاه های اجرایی افزود: مدیران علاوه بر بازنگری در ساختارهای سازمانی، باید نسبت به استقرار سیستم مدیریت کیفیت در سازمان متبوعشان نیز اقدام کنند.
افشانی اضافه کرد: از سلامتی سیستم نباید غافل شد چرا که اگر سیستم درست کار کند با منابعی که در اختیار هر مجموعه ای است قطعا راندمان کار نیز بالاتر خواهد رفت.
وی گفت: باید در جهت سالم سازی سیستم بکوشیم و قانون را مبنای عمل خود قرار دهیم.
استاندار فارس، یکی از بزرگترین مفاسد کشور را رانت اطلاعاتی دانست و گفت: باید از تبعیض در سیستم اداری پرهیز شود و در همه حوزه ها به عدالت رفتار کنیم.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین وجوه عدالت قرار گرفتن هر چیز سرجای خودش است و هیچ چیز بهتر از اینکه انسان ها سرجای خودشان باشند نیست.
افشانی ادامه داد: اگر مدیری در جایگاهی که استحقاق آنرا دارد قرار بگیرد این بزرگترین وجه عدالت برای مردم خواهد بود.
استاندار فارس اضافه کرد: باید با شناسایی کارمندان سالم، متعهد و پر کار، زمینه رشد آنها را فراهم کنیم تا فردا و فرداها مردم از یک انسان سالم، متفکر، پرتلاش و دلسوز بهره مند شوند و چنانچه چنین انسان هایی را از رسیدن به جایگاهی که حق آنهاست محروم کردیم و افرادی را بنا به سفارش دیگران در جایگاهی به کار بگماریم، بزرگترین خیانت را به مردم کرده ایم.
وی افزود: باید افراد توانمند، پرتلاش و مستعد را بشناسیم و آنها را رشد دهیم و اگر چنین شود آینده فرزندان ما تضمین شده است.
استاندار فارس، بر لزوم حمایت از مدیران شرکت های دانش بنیان نیز تاکید کرد و افزود: همه دستگاههای اجرایی باید نیازهای خود را از طریق خرید محصولات تولیدی این شرکت ها در استان تامین کند مگر اینکه کالای مورد نیازشان در استان موجود نباشد و یا با قیمت پایین تری بتوانند تهیه کنند.
افشانی، ضمن قدردانی از تلاش های تمام مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی استان افزود: اگر امروز در استان به موفقیتی دست یافته ایم به خاطر عملکرد و کارنامه تک تک شما است.
وی افزود: مهمترین شاخص ارزیابی ما رضایت مردم است و همه باید بکوشیم و اجازه ندهیم که شرایط مطلوب و آرام امروز استان دچار مشکل شود.
در این مراسم که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، از مدیران و کارمندان نمونه استان در دستگاههای مختلف اجرایی تقدیر شد.
6122 / 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.