مصطفی هاشمی، دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، هفته دولت را فرصت مناسبی برای بیان عملکردها به ویژه در حوزه عمران روستایی دانست و گفت: از این طرح ها، 11 طرح در سپیدان، 6 طرح در زرین دشت، 6 طرح در مرودشت، پنج طرح در داراب، چهارطرح درلامرد، سه طرح درفیروزآباد، درشهرستان های جهرم، شیراز و فراشبند هر یک 2 طرح و در شهرستان های رستم، گراش و فسا هر کدام یک طرح عمران روستایی افتتاح شده است.
وی بیان کرد: برای اجرای طرح های عمرانی هفته دولت در مجموع 48 میلیارد و 473 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، استانی، خودیاری اهالی، 2 درصد درآمد نفت و گاز و منابع داخلی بنیاد مسکن این استان هزینه شده است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان فارس در بخش دیگری از مطالب خود، مهم‌ترین فعالیت این بنیاد را در زمینه توسعه روستاها و تهیه و اجرای طرح هادی دانست و گفت: بنیاد مسکن فارس باید برای حدود 2 هزار و 400 روستای بالای 20 خانوار این استان طرح هادی تهیه کند.
هاشمی ادامه داد: تا کنون در اغلب روستاها این طرح تهیه شده است و به زودی جشن اتمام تهیه طرح هادی در روستاهای استان فارس برگزار می‌شود.
او گفت: در سال 95 طرح هادی در 664 روستای استان فارس عملیاتی شد و در مجموع از ابتدا تا کنون در یک هزار و 30 روستای بالای 20 خانوار این استان این طرح ها اجرا شده است.
هاشمی، همچنین به اجرای طرح توسعه معابر در قالب سهمیه قیر رایگان اشاره کرد و بیان داشت: 2 میلیون متر مربع از سطح معابر روستایی این استان آسفالت شده است، این میزان آسفالت معادل 200 کیلومتر طول معابر است و 12 درصد از حجم فعالیت های آسفالت معابر کشور را به خود اختصاص داده است.
از دوم تا هشتم شهریور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.