به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، رئیس اداره بهزیستی شهرستان لامرد در مراسم افتتاح این کمپ ترک اعتیاد گفت: شهرستان لامرد فقط یک کمپ ترک اعتیاد و آن هم در شهر اهل فعالیت دارد و دومین کمپ ترک اعتیاد (مرکز اقامتی میان مدت) به همت بخش خصوصی (آقای برزگر) در مرکز لامرد واقع در روستای زنگنه به بهره‌برداری رسید و اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیون تومان که ۲۵ میلیون آن از محل تسهیلات سازمان بهزیستی تامین شده برای ساخت این مجموعه هزینه شده است.

کاظم زاده اضافه کرد: کمپ ترک اعتیاد شامل ۵ اتاق، آشپزخانه ، انبار، هال و سالن انتظار و استخر در زمینی به مساحت بیش از ۷۰۰ متر مربع و زیربنا ۲۸۰ مترمربع ساخته شده است و اتاق هایی ویژه مشاوره، گفتمان و آموزش در این مرکز درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ نفر در این مرکز مشغول به کار خواهند شد،  گفت: ظرفیت این مرکز براساس استانداردهای بهزیستی برای استفاده ۵۰ نفر در هر دوره می باشد و یک پزشک ، روانشناس و سه مددیار در این مرکز اقامتی ترک اعتیاد فعالیت خواهند که اداره بهزیستی نظارتی دقیق بر این مراکز دارد.

در ادامه عبدالله حسینی فرماندار شهرستان لامرد ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: اداره بهزیستی یکی از دستگاه های اجرایی موفق بوده و افتتاح این مرکز گام بسیار مهمی در سلامت اجتماعی جامعه است و هرجا که بتوانیم به این مرکز اقامتی ترک اعتیاد کمک خواهیم کرد.

وی از خیرین و فعالان اجتماعی خواست تا در ایجاد مراکز ترک اعتیاد ورود پیدا کنند و از تسهیلات اداره بهزیستی برای احداث چنین مراکزی استفاده کنند.

حسینی اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه نگاه ویژه‌ای به سلامت جامعه و مخصوصا جامعه معمولان شده‌است و در این چند مدت اخیر بهزیستی شهرستان طرح‌های بسیار بزرگی را کلنگ زنی کردند که پروژه‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.