مهندس نوذر جلالی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : برای احداث این خط آبرسانی 4 هزار و 430 متر تونل احداث شده ، احداث 150 متر دیگر از تونل همچنان بر جا مانده که در حال اجرا است ، دغدغه های کلی در رابطه با اجرای این طرح رفع شده ، مشکلات معارضین تا حدودی رفع شده و طرح در تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد.
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان فارس با بیان اینکه ایستگاه افزایش فشار و تصفیه خانه طرح انتقال در حال اجراست گفت : برای اجرای طرح انتقال آب از سد درود زن به شیراز 270 میلیارد تومان هزینه و سرمایه گذاری شده است ، اعتبار امسال این طرح 76 میلیارد تومان است ، این طرح در قالب طرح های بزرگ در حال اجرا است و شرایط اجرای آن در برخی از سالها تاخیرهایی در اجرا به وجود آورد.
جلالی با بیان اینکه 23 کیلومتر از اجرای این طرح در داخل شهر شیراز انجام می شود گفت : قطعا اجرای این میزان عملیات در داخل کلان شهر شیراز کار آسانی نیست اما با تزریق بموقع اعتبارات امید است مشکل خاصی دراین زمینه نداشته باشیم.
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان فارس افزود: این طرح در نهایت با 500 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری خواهد رسید ، تامین این میزان اعتبار در سالهای بودجه انقباضی و با شرایط دشوار تامین مالی کار آسانی نبوده است.
طرح خط دوم انتقال آب از سد درود زن به شیراز با ظرفیت انتقال 60 میلیون متر مکعب در سال در حال احداث است ، از محل این خط آبرسانی سالانه هفت میلیون متر مکعب آب نیز برای تامین آب صنایع کوچک اختصاص خواهد یافت.
سد درود زن در فاصله 65 کیلومتری شمال غرب شیراز در استان فارس قرار دار ، از محل خط نخست انتقال آب از این سد به شیراز حدود 25 درصد از آب شرب شیراز تامین می شود.
مصاحبه : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.