به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، از مجموع این طرح ها، 20 طرح زیربنایی، آبرسانی و برق رسانی با اعتباری بیش از 43 میلیارد و 300 میلیون ریال با حضور معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان در بخش صحرای باغ این شهرستان افتتاح شد.
شماری از این طرح ها شامل، تامین و تکمیل آب آشامیدنی بخش صحرای باغ است که با حفر چاه آبرفتی به عمق 200 متر به انجام رسیده و 9 روستای این بخش از طریق 72 کیلومتر خط انتقال از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.
زیرسازی و آسفالت روستای دیده بان و روستای باغ، تامین و تکمیل آب آشامیدنی روستای ده میان و همچنین اجرای طرح هادی این روستا،احداث خط فشار متوسط برای بالا بردن رفع افت ولتاژ برق در روستاهای باغ، خلور و ده میان، احداث 30 دستگاه ترانسفورماتور هوایی در روستاهای هرمودو باغ، ایجاد10 نقطه مانوری بین ایستگاهی و بین خطی برق روستاهای زروان، هرمود، بنو، باغ و دیده بان از مهمترین طرح های افتتاح شده در این بخش است.
جلیل حسنی، معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در آیین افتتاح این طرح ها اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به تمام مناطق محروم و روستایی توجه خاص دارد، و بی شک اگرما نیزبه سمت انجام کارهای زیربنایی و زیرساختی در این مناطق حرکت کنیم، شاهد رشد و توسعه در روستاها و مناطق محروم خواهیم بود.
این روابط عمومی در گزارش دیگری عنوان کرده است، همچنین 15طرح عمرانی، بهداشتی و زیربنایی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در بخش بیرم لارستان با اعتباری بیش از 25 میلیارد و 800 میلیون ریال به بهره برداری رسید و یا عملیات ساخت آن آغاز شد.
افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی بیرم، راه اندازی 2باب پانسیون پزشک، خانه بهداشت روستاهای جوزقدان و لاورستان، توسعه فضا و افتتاح بخش مراقبت های ویژه قلبی (CCU) بیمارستان علی اصغر (ع) بیرم، نصب 2 دستگاه رفع افت ولتاژ برق در روستاهای بالاده و آبکنه، تامین روشنایی معابر روستاهای لاورستان، بالاده، جوزقدان، کمال آباد و آبکنه، شماری از طرح هایی است که در این بخش به بهره برداری رسید.
نصب سه دستگاه رفع افت ولتاژ برق یا سکسیونر در روستای حسین آباد، جا به جایی شبکه دو مداره برق در روستای کمال آباد، اجرای طرح هادی روستایی و طرح های مخابراتی و شهری از دیگر پروژه هایی است که در بخش بیرم افتتاح شد.
همچنین همزمان با هفته دولت، کلنگ آغاز ساخت پژوهش سرای دانش آموزی شهر بیرم در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع با زیر بنای 800 متر مربع به زمین زده شد.
این طرح قرار است با مشارکت خیران شهر بیرم و اداره کل نوسازی مدارس استان فارس ساخته شود.
روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان در گزارش دیگری افزوده است: از دیگر طرح هایی که به مناسبت هفته دولت در این شهرستان افتتاح شد، طرح افزایش ظرفیت پست 66/20 کیلوولت فوق توزیع منطقه لطیفی لار با صرفه 40 میلیارد ریال هزینه است.
شاهپور رستمی، معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس در آیین افتتاح این طرح، نتایج اجرای طرح های برق رسانی در این استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برق، زیرساخت توسعه به شمار می آید و مردم باید از این موهبت ارزشمند به صورت بهینه و صحیح استفاده کنند.
معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای فارس نیز در این آیین بیان کرد: تعویض 2 دستگاه ترانسفورماتور به قدرت 30 مگاولت آمپر و تعبیه 2 دستگاه ترانسفورماتور به قدرت 40 مگاولت آمپر، شرایط مناسبی را برای تامین برق پایدار و مطمئن در منطقه لطیفی لار فراهم آورده است.
یدالله حقیقی افزود: این شرکت امسال به میمنت هفته دولت و با هدف تحقق اهداف وزارت نیرو که همانا شکوفایی و خودکفایی صنعت برق کشور است، 19طرح برقرسانی را در استان های فارس و بوشهر با صرف هزینه 692میلیارد و 200 میلیون ریال افتتاح می کند.
یدالله حقیقی افزود: همچنین در هفته دولت، عملیات اجرایی همزمان 6 طرح مهم برقرسانی در استان های فارس و بوشهر با اعتبار 433 میلیارد و 500 میلیون ریال آغاز می شود.
شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله 378 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
از دوم تا هشتم شهریور در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
7371 /6118
دریافت خبر: احمد خضری ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی

7371 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.