در نخستین نوبت از جلسه بررسی برنامه‌های پنج کاندیدای نهایی شهرداری شیراز، هر سه کاندیدا، اسکندرپور، حسنپور و طیبی حمایت خود را از معافیان اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از فارس، در جلسه بررسی برنامه‌های پنج کاندیدای نهایی تصدی مقام شهرداری شیراز، در نوبت صبح حیدر اسکندرپور به‌ عنوان نخستین کاندیدا به بیان برنامه‌های مدیریتی خود پرداخت.

 اسکندرپور برنامه‌های خود را در دو محور فرهنگی-اجتماعی و حمل‌ونقل و ترافیک ارائه کرد.

وی در حوزه فرهنگی توجه اساسی به حاشیه‌نشینی و معضلات آن را باتوجه به مشکلات اقتصادی و مهاجرت‌ها براثر خشکسالی های پیاپی ضروری دانست.

اسکندرپور بر افزایش سرانه فضای فرهنگی تأکید کرد و بیان داشت: ایجاد پردیس های سینمایی فرصت مناسب اقتصادی و فرهنگی را فراهم می‌کند و هدفمندکردن برنامه‌های فرهنگسراها، ایجاد خانه هنرمندان، بوستان‌های موضوعی، توجه به اقتصاد هنر و حمایت صنفی از هنرمندان از اهم برنامه‌های شهرداری در حوزه فرهنگی است.

وی در حوزه شهری خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از مردم در حوزه ترافیک از خدمات شهری رضایت ندارند.

این کاندیدای تصدی مقام شهرداری شیراز بزرگترین معضل پیش روی شورا را عدم تحقق بودجه دانست و گفت: تحقق چهل درصد بودجه ازطریق استقراض بسیار زیاد است و در این زمینه با مشکل جدی مواجه هستیم.

وی تمرکز پروژه‌های عمرانی را در حوزه معاونت عمرانی موجب کاهش هزینه‌ها اعلام کرد.

اسکندرپور مشخص کردن تکلیف سرمایه‌گذاری را به صورت لایحه سرمایه‌گذاری توسط شورا از مهم‌ترین برنامه‌های شورای پنجم خواند و افزود:  با قاطعیت اعلام میکنم با تهاتر مخالفم؛ زیرا ایجاد رانت و فساد میکند.

معافیان بماند، کنار می‌روم

وی در پایان و در پاسخ به پرسش یکی از اعضا که آیا تا پایان در این رقابت می‌ماند یا خیر، اعلام کرد: تا مقطعی به صورت جدی کاندیدا بودم و امروز معافیان را شخصیتی شایسته، توانمند، باصلاحیت، پاکدست و سرمایه اجتماعی استان می‌دانم و اگر بنا باشد ایشان تا آخر کار بمانند خواهش من از شورا این است که با اجماع به او رای دهند.

حسن‌پور از ارائه برنامه‌هایش به نفع معافیان خودداری کرد

محمدرضا حسن‌پور دیگر کاندیدای تصدی شهرداری شیراز در ابتدا با بیان اینکه باید به شهرداری به مثابه یک نهاد اجتماعی توجه کرد، گفت: در نظر داشتم برنامه‌ای برای مدیریت نوین شهری ارائه دهم؛ اما در راستای افزایش اعتماد مردم به کارایی نظام و تلاش برای تقویت گفتمان اصلاح‌طلبی از ارائه برنامه‌ها خودداری می‌کنم.

وی که با شعار شیراز، شهر زندگی محور به صحن شورا آمده بود، اعلام کرد: باتوجه به جمیع شرایط، معافیان را  یکی از بزرگان جریان اصلاحات میدانم و در عین احترام برای تک تک نامزدها، مصلحت را در این می‌بینم که شورا درراستای حفظ اتحاد به سمت و سوی اجماع برود.

قصد رقابت با معافیان را ندارم

نادر طیبی آخرین کاندیدای شهرداری شیراز در نوبت صبح، با بیان اینکه سرمایه‌گذاری پایدار با ایجاد اشتغال در بخش خدمات قابل مقایسه با دیگر بخشها نیست، گفت: با تعریف پروژه‌های گردشگری در باغات قصردشت میتوان بودجه شهرداری را به‌صورت پایدار تأمین کرد.

وی بر بازبینی سیاست‌های تشویقی شهرداری در محور شمال و شمال غرب شیراز تأکید کرد و عنوان داشت: مشارکت در سرمایه‌گذاری سایر شرکت‌ها و موسسات در راستای کسب درآمد پایدار ضروری است و بحث تشکیل شورای عالی سرمایه‌گذاری نیز از موضوعات مهم به شمار می رود.

طیبی همچنین درراستای ارتقای سلامت شهروندان پیشنهاد احداث کارخانجات سلامت محور برمبنای ساخت دوچرخه و موتورهای برقی را ارائه داد.

وی در ادامه افزود: با برون‌سپاری میتوان وصول مطالبات را بیش از پیش ممکن کرد.

این کاندیدای تصدی شهرداری شیراز، حضور زنان و جوانان را در پست‌ها و مسئولیت‌های اداری شهرداری مثبت ارزیابی کرد و گفت: حضور زنان در پست‌های مالی کمترین آسیب را به فضاهای مالی می‌زند و باید در قسمت‌های مختلف شهرداری از زنان و پاکدستی آنان و نیز جسارت جوانان استفاده شود.

وی در پایان عنوان کرد: معافیان را فردی صادق و شفاف میدانم و ایشان را در این جایگاه از خود لایق‌تر می‌دانم و اگر ایشان به این جمع بندی برسد که بماند قصد رقابت با معافیان را ندارم.

جلسه بررسی برنامه‌های پنج کاندیدای نهایی شهرداری شیراز در ادامه، در نوبت عصر برگزار  و سرنوشت شهرداری شیراز تا شامگاه همین روز مشخص می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.