مدیرعامل آبفای فارس از احتمال بروز بحران آب در ۱۹ شهر این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، محمد علی قلندری با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه حداقل ۵۰ شهر فارس با تنش آبی مواجه هستند، تداوم مصرف بی رویه آب، بروز بحران تامین آب آشامیدنی در ۱۹ شهر استان فارس را در پی دارد.

 قلندری افزود: این شهر‌ها بیشتر در جنوب و شرق استان قرار دارند و اگر مردم همراهی نداشته باشند شاهد بروز بحران خواهیم بود.

وی گفت: از تمام ظرفیت‌ها برای تامین آب نقاط مختلف شهری و روستایی استفاده شده، اما حجم مصرف آب خصوصا در فصل گرما بالاتر از حد استاندارد است و همین امر باعث بروز مشکلاتی می‌شود.

مدیرعامل آبفا فارس گفت: باید حداقل ۲۰ درصد از حجم مصرف روزانه آب هر شهروند کم شود تا از وضعیت بحران عبور کنیم.

قلندری  با بیان اینکه راه‌های بسیاری برای صرفه‌جویی وجود دارد، گفت: هر کولر آبی بیش از ۳۰۰ لیتر در شبانه‌روز آب مصرف می‌کند؛ کاهش زمان استفاده از کولر آبی و کاهش زمان دوش گرفتن به ۵ دقیقه از این راهکار‌ها محسوب می‌شود.

وی گفت: بخش کشاورزی در ایران بیش از ۹۲ درصد آب را مصرف می‌کند که این رقم در جهان حدود ۷۰ درصد است و هرچند جهادکشاورزی اقدامات خوبی  انجام داده است، اما نیازمند اجرای طرح های کم آب بر و اقدامات اساسی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس، جایگزین شدن اقلام کم آب بر و استفاده از روش‌های نوین آبیاری تحت فشار را الزامی دانست و گفت: اگر تنها ۱۰ درصد از حجم مصرف آب در بخش کشاورزی کاسته شود، قسمت اعظمی از مشکلات ما کاسته می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.