حیدر علی زاهدیان اظهار داشت : این اثر هنری که یک جعبه جواهرات پنج ضلعی تمام خاتم است توسط «مهدی فولادفر» طراحی و ساخته شده و در نخستین دوره داوری اعطای نشان ملی برتری و مرغوبیت آثار صنایع دستی در سال 1390 موفق به دریافت نشان شد و پس از آن در مرحلهبین المللی این رقابت در سال 2012 مهر اصالت یونسکو را از آن خود کرد.
وی با اشاره به اینکه این اثر هنری ، مورد توجه و ارزیابی مسئولان موزه ویکتوریا و آلبرت لندن قرار گرفت، افزود: پس از بررسی های کارشناسی متعدد ، این اثر هنری به گنجینه موزه آلبرت لندن افزوده شد.
بنابراین گزارش فولادفر هنرمند و سازنده این اثر گفت : به درخواست موزه تورنتو- کانادا- نیز یک اثر دیگر در دست تولید است که مقرر شده به بخش آموزش این موزه تعلق گیرد.
وی هدف از واگذاری این دست ساخته به این موزه غنی، شناخته شده و معتبر دنیا را پر مخاطب بودن موزه مذکور در عرصه بین المللی و شناساندن خاتم به عنوان هنر اصیل شیراز به دیگر نقاط دنیا و علاقمندان هنر عنوان کرد و افزود : پتانسیل و استعداد هنری جوانان در زمینه های مختلف صنایع دستی در استان فارس و دیگر نقاط کشور قابل رقابت با سایر هنرمندان در دنیا بوده و هست و جوانان هنرمند ایرانی می توانند با خودباوری، آثار فاخری را در این عرصه ارائه کنند .

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 719561
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.