شهرام اسدی گفت: مدیریت شیلات با برگزاری دوره های آموزشی و صدور مجوزهای لازم، بستر را برای ورود بخش خصوصی در زمینه تولید زالوی طبی فراهم کرده است.
وی افزود: در قالب این دوره های آموزشی، سرمایه گذاران با روش های تولید و پرورش زالوی طبی آشنا می شوند. اسدی با اشاره به این که تولید و پرورش نوعی گونه زالو تحت عنوان هیرودینا که بومی کشور است در اولویت شیلات فارس قرار گرفته اظهار داشت: در این راستا گام اول اداره کل شیلات برگزاری دوره های آموزشی برای تولید و پرورش استاندارد زالو و شناسنامه دار کردن تولید زالو است تا مسائل مرتبط با آن قابل پیگیری باشد.
رئیس اداره فنی و امور آبزی پروری شیلات با تاکید بر اینکه پرورش زالو یک بازار مناسب برای اشتغالزایی فراهم می کند و سودآور است، گفت:‌ حداقل ظرفیتی که پرورش زالو توجیه اقتصادی دارد، ده هزار قطعه می باشد و به حداقل 15 میلیون تومان سرمایه نیاز دارد که به طور مستقیم برای یک نفر و به صورت غیر مستقیم برای 4 نفر اشتغال ایجاد می کند.
وی با بیان این که دما یکی از مولفه های اصلی در پرورش و تولید زالو می باشد، گفت: شیلات به دنبال ایجاد زنجیره تولید زالو است، همچنین تولید استاندارد و شناسنامه دار آن در اولویت ماست، ضمن آن که باتوجه به تقاضای بازار، تولید زالو در فارس ساماندهی می شود و مجوزهای لازم نیز برای سرمایه گذاران صادر می شود.
امیری با اشاره به این که تاکنون تقاضاهای زیادی از سوی سرمایه گذاران برای ورود به صنعت تولید زالو داشتیم اظهار داشت: از پرورش لارو زالو تا مرحله پرواربندی 7 ماه زمان می برد که وزن آن در این مرحله تقریبا به 5/1 تا 2 گرم می رسد.
وی بیان داشت: بحث تکثیر زالو متفاوت است و هر دوره تکثیر یک سال و نیم به طول می انجامد، ضمن آن که علاوه بر تولید زالو به صورت زنده از محصولات فرآوری زالو نیز می توان در حوزه دارویی بهره برد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 719560
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.