شهردار مُهر از استانداری فارس در عدم دفاع از آلایندگی و اشتغال جوانان لامرد و مهر در پارس جنوبی انتقاد کرد و افزود: پیگیری اشتغال از دغدغه های همه مدیران است و علاقه دارم در ادامه فعالیتم، برای جذب سرمایه گذار و مباحث کلان شهرستان مُهر وقت بگذارم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مُهر،  سید علی اصغر علامه در نشست با خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار افزود: رسانه ها و خبرنگاران بایستی به انعکاس واقعیت ها بپردازند در غیر این صورت اعتماد مردم به آن رسانه کاسته می شود و آسیب های بزرگی در جامعه بوجود می آید. 

شهردار مُهر با بیان اینکه شهرستان‌های لامرد و مُهر به سرعت در حال‌توسعه هستند، اظهارکرد: وظیفه خبرنگاران در این برهه زمانی بسیار سنگین است؛ ترویج فرهنگ نقد و شیوه درست انتقاد کردن را باید خبرنگاران مدنظر قرار دهند چرا که انتقاد درست به کاهش فساد و توسعه جامعه کمک می‌کند و مسئولان هم حواسشان را جمع می‌کنند تا اینکه به درستی از حقوق مردم دفاع کنند.

علامه در پاسخ به سئوال ایلنا که چه کارهای زیربنایی در شهر مُهر انجام شده است، گفت: گسترش فضای سبز و پارک‌ها، تشویق به ساخت و ساز و کاهش ترافیک از مهم ترین شاخص ها برای ارزیابی عملکرد شهرداری است که شهرداری مهر در این زمینه پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

اجرای بیش از پنجاه پروژه بزرگ و کوچک در دو سال

وی اضافه کرد: هنگام آغاز به فعالیتم در شهرداری، حدود ۴ میلیارد تومان بدهی شهرداری بود و شهر در رکود قرار داشت ولی ۵۰ پروژه در این دو سال اخیر با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در سطح شهر مُهر به بهره برداری رسیده است که می توان به توسعه مبلمان شهری و فضای سبز ، ساماندهی ورودی های شهر، ایجاد پارک محله ای و توسعه معابر اشاره کرد. 

شهردار مهر درباره شهرک گردشگری لاور بیان داشت: شرکت عمران و توسعه فارس برای سرمایه گذاری در زمینه ایجاد شهرک گردشگری لاور اعلام آمادگی کرده که به زودی عملیات اجرایی این شهرک گردشگری آغاز می شود. 

وی مهم ترین چالش های شهری در شهرداری را برشمرد و گفت: درآمد ناکافی شهرداری دغدغه همه ی شهرداران است و رسانه ها فرهنگ سازی کنند که شهرداری یک نهاد مردمی و با عوارض اداره می شود و قوانین متناقض در شهرداری ها که باید هرچه سریعتر رفع شود، عدم هماهنگی بین دستگاه های خدماتی در شهر که باعث هدر رفتن بیت المال و زیرساخت ها می شود که خوشبختانه شهرداری مهر با ادارات خدمات رسان شهری هماهنگ بوده است،  مدیریت واحد شهری باید اجرایی شود که نهادهای خدمات رسان در یک چارچوب بصورت هماهنگ با یکدیگر فعالیت کنند و همه ی این موارد را می توان از مهم ترین چالش های شهرداری ها دانست.

وی در پاسخ به خبرنگاری که معقدم عمران و آبادانی در شهرستان مُهر با رفتن علامه متوقف می شود، اظهار کرد: اعتقادی به این موضوع ندارم و بر این عقیده ام باید دوستان دیگری بیایند تا گردش مدیریت در شهرداری اتفاق بیافتد.

شهردار مُهر با بیان اینکه دو مرتبه استعفا دادم، گفت: اعتقاد به جایگاه شورا دارم و علت استعفا در مرحله اول، بحث درباره شیوه کاری ام با اعضای محترم شورا بود که اگر من بمانم، مشکلاتی بوجود آید و در مرحله دوم استعفا، احساس می کردم که ما خواسته‌های یکدیگر را متوجه نمی شویم ولی در هر صورت پذیرفتند و ماندگار شدیم.

علامه ادامه داد: دلیل عدم همکاری مجموعه پالایشگاه گاز پارسیان با مدیران شهرستانی نیز سواستفاده از رفتار انسانی مدیران این منطقه است که مجموعه پالایشگاه را به خدا واگذار می کنیم.

وی اظهار کرد: پالایشگاه گاز پارسیان به دنبال آن بوده که مجموعه خدماتی رفاهی را در بوشهر با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان احداث کند که اگر این اتفاق بیافتد، تبعات آن با مجموعه پالایشگاه پارسیان است که اعتراض خود را به مجموعه پالایشگاه و تهران اعلام کردیم.

علامه با بیان اینکه صنایع بزرگ شهرستان در دولت یازدهم فعال شده است، گفت: ۸ سال دولت احمدی نژاد شاهد تعطیلی صنایع بودیم و جوانان در آن سال ها نتوانستند مشغول به کار شوند و پروژه هایی که شروع شده بود هم در شهرستان تعطیل شد.

مدیران استان فارس پیگیر عوارض آلایندگی از پارس جنوبی باشند

وی با تاکید بر اینکه باید از همه ابزارها برای اشتغال جوانان این دو شهرستان در پارس جنوبی استفاده کنیم، گفت: استانداری فارس باید در بحث اشتغال نیروهای بومی لامرد و مُهر در پارس جنوبی  ورود پیدا کند و از حقوق مردم لامرد و مهر در مباحث آلایندگی و اشتغال در پارس جنوبی دفاع کنند که متاسفانه تاکنون عزمی جدی در مدیران ارشد استان جهت پیگیری این موضوعات دیده نشده است.

شهردار مهر اضافه کرد: مستندات قانونی در زمینه آلایندگی پارس جنوبی وجود دارد ولی اراده ای در مدیریت استان نمی بینیم و امیدواریم که در دولت دوازدهم بطور جدی دنبال شود.

علامه در پاسخ به اینکه عملکرد نماینده و فرماندار شهرستان مُهر را چطور ارزیابی می کنید، گفت: مشکلات و کمبودهای زیادی در قبل از دولت یازدهم و مدیریت فعلی شهرستان دیده می شد و در بسیاری از زمینه ها با مشکلاتی روبرو بودیم و روستاهایی که برای دو میلیون اعتبار مشکل داشتند اما آقای موسوی فرماندار شهرستان واقعا خوب کار کردند و بیش از حد انتظار قانونی وقت گذاشتند و توانستند بسیاری از مسائل را پیگیری کنند که اکنون مشکلات زیرساخت ها به حداقل رسیده است، شهرستان مُهر در آغاز دولت دوازدهم به سوی تامین رفاه مردم حرکت می کند.

مدیران از ظرفیت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی استفاده کنند

وی درباره عملکرد نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس اظهار داشت: ما به انتخابمان افتخار می کنیم که فردی را به مجلس فرستادیم که فعال و ادعای صداقت ندارد اما واقعا صادق هستند، برای بدون منت برای پیگیری و جذب اعتبارات عمرانی شهرها و روستاها در کنار مجموعه دو شهرستان بوده اند و مردم راضی هستند و در این یکسال به اندازه دو دوره تاثیرگذار بوده است.

علامه با بیان اینکه علوی در مباحث عمرانی با نگاه سیاسی تصمیم نمی گیرد، اضافه کرد: ممکن نیست از نماینده مردم در مجلس خواسته ای داشته باشیم و او پیگیری نکرده باشد، هدف آقای علوی ، تعامل با مدیران بوده و دستاوردهای خوبی هم حاصل شده است که امیدواریم با همین مسیر به جلو حرکت کند و می بایست مدیران نیز از این ظرفیت به وجود آمده در دوره نمایندگی جناب آقای علوی در مجلس استفاده کنند.

شهردار مُهر در پایان ضمن تقدیر از همکارانش در شهرداری گفت: پیگیری اشتغال از دغدغه های همه ی مدیران است و علاقه دارم در ادامه فعالیتم، برای جذب سرمایه گذار و مباحث کلان شهرستان مهر وقت بگذارم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.