معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری از تهیه بسته توسعه اشتغال پایدار در کشور خبر داد وگفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را سال اقتصاد مقاومتی -تولید واشتغال نامیدند دولت نیز تمام هم و غم خود را در جهت اجرایی کردن این موضوع خواهد گذاشت تا با ابلاغ بسته های اشتغال پایدار که با استفاده از تمام ابزارهای علمی و آکادمیک شورای‎عالی اشتغال و نظرات و ایده‎های مختلف تهیه شده است، بتواند راهگشای حفظ اشتغال و کاهش نرخ رشد بیکاری تا رسیدن به تراز مناسب باشد. رحمانی در جلسه شورای اشتغال شیراز که در محل بخشداری ارژن برگزار شد با اشاره به اهمیت بستههای اشتغال پایدار و ارتقا تولید ملی افزود: در این طرح 30 هزار میلیارد تومان از منابع بانکی در سه قالب پرداخت شده که رفع مشکلات 10 هزار واحد کوچک و متوسط حل شود به نحوی که در پایان سال حداقل 10 درصد میزان اشتغال و تولید افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: در این طرح پیش بینی شده است که 6 هزار واحد نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد از محل همین 30 هزار میلیارد تومان است که سهم اشتغال استان 23 هزار نفر می باشد. معاون اقتصادی و هماهنگی توسعه منابع استانداری استان فارس همچنین به وضعیت اشتغال در استان اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر استان فارس در حوزه اشتغال، به نسبت مشکلات کمتری دارد و این خستگی کارجو از عدم انطباق نیاز کارفرما با تخصص و توانایی دانش آموختگان است که از مشکلات فعلی بازار کار این استان، کل کشور و حتی در سطح جهان به شمار می رود. وی هماهنگی اعضای این شورا را رونق بخش مشاغل خرد و خانگی خصوصا در بخش روستایی برشمرد وخاطرنشان کرد: در توانمندسازی جامعه هدف، باید به جامعه پذیری، اشتغال پذیری و بانک پذیری آنها نیز توجه داشت.
رحمانی تصریح کرد: طرح روستای بدون بیکار از افتخارات استان است که با همکاری اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان فارس مقدمات آن فراهم و به وزارتخانه ارجاع شده است. وی با اشاره به شناسایی ظرفیتها در مناطق روستایی اشاره کرد و افزود: با دستور استاندار محترم کمیته جذب برای ایجاد اشتغال به کمک سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم. همچنین سهراب مختاری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در این جلسه گفت: بسته های پنج گانه تولید و اشتغال از سوی دولت به استان ها ابلاغ شده و در همین راستا وظایفی براساس این طرح ها برشمرده است که یکی از این طرح ها، طرح اشتغال فراگیر است که از بسته های مهم این بسته توسعه اشتغال پایدار و استفاده از ظرفیت های بالقوه و بالفعل برای ایجاد اشتغال است. دبیر کارگروه اشتغال استان فارس افزود: در قالب 14 برنامه جلساتی برای ایجاد اشتغال در سطح استان برگزار شده که با تلاش های مسئولین استانی امید داریم برنامههای پیش رو عملی شوند و توانسته باشیم گام مهمی در ایجاد اشتغال در سطح استان برداشته باشیم.
مختاری با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال وظیفه یک نهاد یا سازمان نیست تصریح کرد:ایجاد اشتغال وظیفه کل حاکمیت است و همه ما باید برای تحقق این مهم تلاش کنیم و حمایت از تولید ملی و کار ایرانی که گام مهمی در زمینه ایجاد اشتغال است را در دستور کار قرار دهیم. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به تلاش دولت برای ایجاد اشتغال در جامعه، گفت: طرح روستای بدون بیکار گامی مثبت در مسیر توسعه و اشتغال است. وی بیان داشت: این طرح با توسعه اشتغال های پایدار در روستا در کنار حفظ محیط زیست شوق و امید را برای مردم فراهم می کند. مختاری با اشاره به ظرفیت هایی موجود برای ایجاد اشتغال در روستاها خصوصا صنعت گردشگری افزود: امکانات بالقوه ای که در مناطق روستایی مثل شرایط جغرافیایی و آب هوا وجود دارد در زمینه ایجاد اشتغال بسیار حائز اهمیت است و می توانیم در قالب طرح تکاپو از این ظرفیتها برای ایجاد اشتغال در روستاها استفاده کنیم که روستای چهل چشمه نمونه ای از روستاهای با این توانایی است که بحمدا... توانسته است کارهای خوبی در راستای اشتغال منطقهای خود بر دارد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 718315
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.