در این جلسه معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شیراز عنوان داشت: به دنبال انتشار اخبار و وقایعی مبنی بر کشت محصولات کشاورزی و آبیاری سبزی با آب های فاضلاب از مدت ها قبل، کارگروهی به این منظور در فرمانداری تشکیل شده است اما جهت جلوگیری از بهرهبرداری سوء از عملکرد دولت لازم است تا با دید کاربردی تری به این موضوع نگریسته شود تا خروجی مطلوبی از این دست جلسات حاصل گردد.
وی در ادامه عنوان داشت: بررسی موضوع مذکور و حل مشکلات آن نیازمند مشارکت تمامی نهادها و دستگاه های ذی ربط در شهرستان از جمله محیط زیست، جهاد کشاورزی، آبفا و شبکه بهداشت شهرستان است تا بحث مدیریت پساب های شهری و فاضلاب به طور جد دنبال گردد. همچنین لازم است وظیفه هر اداره مشخص و در محدوده زمانی که تعریف می گردد پاسخگوی مشکلات و راه حل ها جهت حل و رفع آن باشند.
سعیدی ادامه داد: ورود پساب های فاضلاب به آب های کشاورزی، آبیاری مزارع کشت برنج و صیفی جات با آب های آلوده، به خطر افتادن جان مردم و تبعات و هزینه های بعدی آن موضوعی است که عمیقا نیازمند توجه جدی است.
ضمن اذعان به وجود برخی محدودیت ها و با توجه به اینکه این مسئله دغدغه تعداد زیادی از کشاورزان و همچنین مسئولین و مردم است لذا باید در حل مشکل موجود همچون حل مشکل به صورت اصولی، نظارت بر راهکارها، در نظر گرفتن شرایط کشاورزان و همچنین توجه به سلامت و بهداشت مردم مد نظر قرار گیرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 718314
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.