محمد علی قلندری بیان کرد:‌ میانگین مصرف هر شهروند در استان فارس در سال گذشته 196 لیتر در شبانه روز بود که در سال جدید با 4 درصد افزایش به 203 لیتر در شبانه روز هم رسیده است.

وی ادامه داد:‌ این در صورتی است که میانگین مصرف استاندارد هر فرد 150 لیتر در شبانه روز است که این میزان در مواقع خشکسالی به 105 لیتر و در مواقع بحران آب به 50 الی 75 لیتر در شبانه روز باید برسد.

قلندری اظهار داشت : از مجموع 81 شهر استان فارس اکنون 50 شهر در مرحله تنش آبی و 19 شهر در شرایط خیلی حاد قرار دارند، در صورتی که صرفه جویی بیشتری در مصرف آب به ویژه در مناطقی که مشکلات تامین آب دارند بیشتر نشود، نوبت بندی و جیره بندی آب در این مناطق دور از ذهن نیست.

وی با تاکید بر لزوم اتخاذ راهکارهای مدیریت مصرف آب خواستار 20 درصد صرفه جویی در مصرف آب توسط مشترکین شد و ادامه داد: متاسفانه به دلیل خشکسالی های متوالی در سال های گذشته، منابع آب استان در بیشتر مناطق از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

قلندری گفت: در سال های اخیر 120 حلقه از چاه های آب شرب در شهرهای استان از مدار خارج شد و عمق چاه های آب شرب در برخی نقاط استان به 400 الی 450 متر نیز رسیده است.

مدیر عامل آبفای استان فارس ادامه داد: با 10 درصد صرفه جویی در بخش کشاورزی 2 برابر مصارف بخش های شرب و صنعت می توانیم آب شرب ذخیره کنیم. اگر هر مشترک 20 درصد صرفه جویی کند یعنی هر خانوار 50 لیتر و هر فرد 12 لیتر در شبانه روز در مصرف آب صرفه جویی کند، 10 هزار مترمکعب آب در شبانه روز ذخیره خواهد شد که در این صورت تابستانی بدون بحران را سپری خواهیم کرد.

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 715456
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.