چند روز پس از اعلام گزینه‌های پیشنهادی تصدی شهرداری شیراز از سوی شورای پنجم، سه نفر از 24 گزینه پیشنهادی انصراف دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از فارس، شورای منتخب شهر شیراز در روز یکشنبه هشتم مردادماه، فهرستی بیست‌وچهارنفره از گزینه‌های تصدی پست شهرداری شیراز را ارائه داد.

پس از اعلام این فهرست، سه تن از نامزد‌های معرفی‌شده با اعلام بیانیه‌های جداگانه، انصراف خود را از کاندیداتوری اعلام کردند.

کریم  شورانگیز نخستین نفر این لیست بود که‌ با ارسال پیامی، ضمن سپاسگزاری از انتخاب وی به عنوان گزینه احتمالی شهرداری، اعلام کرد که تمایلی برای تصدی پست شهرداری شیراز ندارد.

پس از وی، سیدمرتضی دستغیب نیز از نامزدی برای شهرداری شیراز انصراف داد و در پیام خود اعلام کرد: به دلیل حضور افراد توانمند برای به عهده گرفتن مسئولیت شهرداری شیراز و با اعتماد و اعتقاد به درایت یکایک شما منتخبین که یقین دارم با اتحاد و همفکری یکدیگر بهترین و شایسته ترین را بر می گزینید، ضمن تشکر فراوان اعلام می‌دارم که ضرورتی برای ادامه حضورم  نمی‌بینم.

یک روز پس از انصراف دو گزینه احتمالی تصدی شهرداری شیراز، جمیله کریمی، دیگر گزینه شهرداری، از قبول مسئولیت انصراف داد.

وی در بیانیه خود با بیان اینکه به‌رغم اعلام مخالفت، به عنوان یکی از گزینه‌ها معرفی شده، از اعضای شورا تشکر کرد و افزود: ضمن انصراف از کاندیداتوری، اعلام می‌نمایم که شهردار کلان‌شهر شیراز باید فردی باشد که دارای پیشنیه لازم در این امور بوده و رجاء واثق دارم که منتخبین عزیز با لحاظ نمودن این مهم، با انتخاب فردی جامع شرایط، روزهای خوبی را برای مردم فهیم و عزیز شیراز رقم خواهند زد.

با‌ توجه‌ به انصراف این سه گزینه، هم‌اکنون بیست‌و‌یک گزینه روی میز شورای منتخب شهر باقی مانده است.

عبدالحمید معافیان: مدیرکل پیشین آموزش و پرورش استان و رئیس ائتلاف اصلاح‌طلبان فارس

حیدر اسکندپور: فرماندار شیراز در دوره اصلاحات

علیرضا قائدیان: رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس از جمله کاندیداهای شهرداری شیراز هستند.

اعضای منتخب شورای شهر شیراز همچنین در گزینه‌های خود، غلامرضا نامورچی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس و عنایت رحیمی با رزومه معاون استاندار و مدیرکل استانداری را معرفی کرده‌اند.

نام علیرضا پاک فطرت شهردار فعلی شیراز نیز در میان گزینه‌ها دیده می‌شود.

بر اساس اعلام علی ناصری، سخنگوی پنجمین دوره شورای اسلامی شیراز، شورای پنجم پس از تنظیم فهرست ده‌نفره و بررسی برنامه‌های آنان، در پایان پنج کاندیدای اصلی را معرفی می‌کند و بر آن است پیش از شروع به کار رسمی شورا، در قالب برنامه‌ زمان‌بندی شده، فرد موردنظر را برای تصدی مقام شهرداری معرفی کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.