از 29 تیرماه تا مردادماه 170 نفر به دلیل استفاده از مشروبات الکلی دست ساز به مراکز درمانی در سیرجان منتقل شدند که از این تعداد 62 نفر تحت درمان دیالیز قرار گرفتند.
در این شهرستان 5 نفر از این افراد جان خود را از دست دادند و 70 نفر نیز دیالیز شدند. بر این اساس حال دو نفر از مسمومین به الکل متانول وخیم اعلام شد.
در حالی که چند روز بیشتر از این ماجرا نمیگذشت این بار خبر رسید که تعدادی نیز در استان فارس به دلیل استفاده از مشروبات الکلی دست ساز دچار مسمومیت شده و به بیمارستان های فسا و نی ریز منتقل شدند. در این خصوص 40 نفر در شهرستانهای فسا و استهبان نیز دچار مسمومیت شدید شدند. در این رابطه یک نفر در استهبان، جان خود را از
دست داد.
در حالی یکی از این افراد جان خود را از دست داد که بر اساس پیگیری ها برخی از این افراد در بیمارستان بستری هستند و برخی پس از دیالیز مرخص شده اند.
رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) فسا گفت: ظرف سه روز گذشته 40 نفر به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی حاوی الکل صنعتی (متانول) به این مرکز درمانی منتقل شدند.
محمد شکوهیان افزود: این افراد از اهالی شهرستان فسا و استهبان هستند و 17نفر از آنها پس از بهبودی ترخیص شدند و 23 نفر دیگر در این بیمارستان بستری و تحت درمان هستند.
وی گفت: همچنین تعدادی از آنها برای درمان تحت دیالیز کلیه قرار گرفتند.
مدیر کل پزشکی قانونی استان فارس در این رابطه به « خبرجنوب » گفت: طی یک هفته گذشته ، سه نفر در استان فارس به دلیل استفاده از مشروبات الکلی متانول جان خود را از دست داده اند.
دکتر سعید غلامزاده با اظهار نگرانی از اینکه آمار استفاده از مشروبات الکلی دست ساز در استان افزایش یافته، بیان کرد: الکل متانول سمی است و استفاده از آن فرد را دچار مسمومیت می کند.
وی اظهار کرد: افرادی که به دلیل استفاده از مشروبات الکلی متانول ، جان خود را از دست داده بودند در سالن تشریح پزشکی قانونی معاینه شدند.
بنا به گفته کارشناسان، با توجه به ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی در کشور، قاچاقچیان برای سوء استفاده و کسب سود بیشتر اقدام به مخلوط کردن الکل صنعتی (متانول) با مشروبات می کنند و این محصول خطرناک را به صورت پلمب شده، می فروشند.
الکل صنعتی (متانول) در بدن متابولیزه می شود و تولید ترکیبات سمی می کند که این ترکیبات مرگ ناگهانی، کوری و عوارض کلیوی را درپی دارد.
متانول یا الکل چوب به عنوان حلال در محلول های بخش چاپ و تکثیر، چسب ها، رنگ و جلادهنده ها مورد استفاده قرار می گیرد. گفتنی است پرونده مربوط به این افراد در دادسرا تحت رسیدگی است و یک مظنون نیز دستگیر شده است.

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 713822
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.