مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس طرح کارورزی دانشگاهی را یکی از طرح‌های بسته اشتغال در سال 96 نامید.

به گزارش ایلنا، سهراب مختاری با بیان اینکه بسته اشتغال یکی از بسته‌های پنج‌گانه حمایت از تولید و رونق اقتصاد است، گفت: دانش‌آموختگان دانشگاهی بین 4 تا 6 ماه در این طرح دوره کارورزی می‌بینند، کارآزموده می‌شوند و در ازای هر ماه، حقوق 270 هزار تومان تا 350 هزار تومانی دریافت می‌کنند.

وی نگاه دولت به این طرح را برد-‌برد اعلام کرد و افزود: از یک طرف فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌توانند به کسب تجربه بپردازند و از یک‌سوم حقوق مصوب برخوردار شوند و از طرف دیگر، با توجه به مشکلات کارفرمایان ناشی از کاهش میزان تولید ثروت در بنگاه های اقتصادی، مشوق‌هایی برای کارفرمایان درنظر گرفته شده که از جمله آن، پرداخت‌نکردن حقوق به کارورزان و دو سال معافیت صددرصدی از پرداخت حق بیمه در صورت عقد قرارداد با آنان است.

مختاری با تأکید بر اینکه طرح کارورزی یک دوره آموزشی علمی و کاربردی است افزود: در این طرح هیچ‌گونه حقی برای کارورز و هیچ تعهدی برای واحد پذیرنده به منظور جذب و استخدام موقت و یا دائمی وی و شمولیت قوانین کار و تأمین اجتماعی ایجاد نمی‌کند و پرداخت بیمه مسئولیت مدنی برای هر کارورز توسط دولت از محل اعتبارات عمومی تأمین می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس سهمیه فارس را  در این طرح 7560 نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون 29هزار و 44 فارغ‌التحصیل دانشگاهی ثبت‌نام کرده اند که تعداد متقاضیان مجاز 5924 نفر است و با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده هنوز بالغ بر 1600 سهمیه خالی وجود دارد، همچنین تعداد واحدهای پذیرنده ثبت‌نامی 185 واحد است.

مختاری اشاره کرد: با احتساب میانگین کمک هزینه 300 هزار تومانی برای هر کارورز، دولت برای این طرح در فارس بالغ بر دو میلیارد و 200هزار تومان هزینه خواهد کرد که البته این رقم به غیر از بیمه مسئولیت مدنی کارورزان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس از فارغ التحصیلان متقاضی شرکت در طرح مذکور خواست با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل به آدرسhttps://fars.mcls.gov.ir   در بخش ثبت نام طرح کارورزی نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی از جمله شرایط شرکت در طرح کارورزی را داشتن حداکثر 25 سال سن برای مقطع کاردانی، 28 سال برای مقطع کارشناسی و 33 سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری ذکر کرد و گفت: از آنجا که داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت برای متقاضیان مرد الزامی است، دو سال دوره خدمت نظام وظیفه برای متقاضیان آقا که این دوره را گذرانده باشند، به این میزان اضافه می‌شود.

مختاری نداشتن سابقه بیمه در طول دو سال قبل از ثبت‌نام در سامانه و یا سابقه بیمه کمتر از سه ماه را برای متقاضیان الزامی دانست و افزود: همچنین نباید بیش از پنج سال از تاریخ اخذ مدرک دانشگاهی متقاضیان سپری شده باشد که البته مدت خدمت نظام وظیفه پس از فارغ التحصیلی برای افراد مذکور به این مدت اضافه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.