به گزارش ایرنا عبدالعلی علی عسکری پنجشنبه در آیین افتتاح 157 پروژه فنی، تولیدی و پشتیبانی در صدا و سیمای مرکز فارس در شیراز بیان کرد: شاخصه دنیای امروز جنگ رسانه ها در قالب جنگ نرم فرهنگی است که امروز دنیای استکبار به دلیل برخورداری از فناوری پیشرفته دست برتر در دنیای رسانه دارد و رقابت نابرابری را با رسانه های ما ایجاد کرده است.
وی ادامه داد:‌دشمن از آسمان و زمین به کشور ما حمله می کند، کشور و نظام ما در حال مبارزه با فعالیت شبکه های فارسی زبان ماهواره ای اجانب است که این مبارزه برای کمتر کشوری وجود دارد و نشانگر قدرت فراوان ما و تلاش زیاد آنها برای مقابله با فرهنگ ایران است.
علی عسکری گفت:‌در بخش فضای مجازی در شرایط نابرابر و آسیب زایی قرار داریم و آمریکا به واسطه مرکزیت فضای مجازی در کشور خود، به دنبال تسلط فرهنگ بر دیگر کشورهاست.
وی ادامه داد:‌متاسفانه ما در رسانه ملی در زمینه مقابله با ماهواره، اینترنت و فضای مجازی عقب هستیم و تاکنون نتوانسته ایم اقدامی برای کاهش آسیب های آن انجام دهیم و این درحالی است ک دنیای استکبار توانسته اند در کشورهایی که قدرت فنی و فرهنگی بالایی دارند، تاثیرگذار باشند.
وی با بیان اینکه در زمینه تولید برنامه برای نوجوانان در کشور در فقر هستیم گفت: شبکه امید برای نوجوانان در حال ایجاد است اما بر این باوریم برای قشر نوجوان و جوان کشور باید برنامه سازی متناسب با فرهنگ مان انجام شود که فارس در این زمینه می تواند در قله تولیدات برای نوجوانان در کشور باشد.
وی با اشاره به درخواست استاندار فارس مبنی بر ایجاد شبکه ملی گردشگری با محوریت صدا و سیمای مرکز فارس گفت: پیشنهاد بسیار خوبی است و از برنامه های ما در سالهای آینده بوده است اما در حال حاضر برای راه اندازی این شبکه محدودیت داریم.
با وجود محدودیت ها، کلید راه اندازی این شبکه در فارس کلید می خورد و شبکه فارس اقدام به تولید و ساخت برنامه هایی با محوریت گردشگری برای انتشاردر شبکه های ملی و بین المللی کند تا در سالهای آینده بتوانیم این شبکه را راه اندازی کنیم.
معاون فنی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز گفت: گسترش عدالت رسانه ای یکی از اهداف ما در این سازمان است.
رضا علیدادی با اشاره به افتتاح 157 پروژه در صداو سیمای فارس افزود: بسیاری ازاین پروژه ها در این مرکز برای نخستین بار در کشور اجرا می شود که این نشان از قدرت و سرآمدی مرکز فارس نسبت به مراکز سایر استان ها دارد.
در این مراسم استاندار فارس گفت:‌ شبکه ملی گردشگری با مرکزیت استان فارس در رسانه ملی راه اندازی شود.
سید محمد علی افشانی افزود: فارس یکی از استان های برخوردار در زمینه گردشگری است که از گذشته تاکنون در تمدن سازی و گردشگری ایران و جهان تاثیرگذار بوده است.
استاندار فارس گفت:‌ در چهار سال دولت یازدهم تعداد گردشگران خارجی در استان فارس 222 درصد بیشتر از دولت قبل بوده که این نشانگر ظرفیت این استان در حوزه گردشگری است.
همچنین آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب متولی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) نیز گفت: حرم مطهر شاهچراغ باید کانون فعالیت ها در فارس باشد و افتتاح استودیو حرم مطهر اقدام شایسته و ارزشمند است.
در این مراسم اعلام شد 157 پروژه فنی، تولیدی و پشتیبانی در صدا و سیمای فارس در مدت 17 ماه و با اعتباری بالغ بر 311 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی تامین شده است.
با افتتاح این پروژه ها 91 و شش دهم درصد از فارس تحت پوشش تلویزیون و رادیوی دیجیتال قرار گرفتند.
خبرنگار:‌فاطمه هاشمی نیک ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
3002/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.