روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری فارس در مطلب ارسالی چهارشنبه خود به ایرنا نوشته است:‌این تفاهم نامه در حضور معاون رئیس جمهوری و در صحن علنی شورای شهر شیراز با موضوع واگذاری 27 خانه تاریخی در بافت فرهنگی تاریخی شیراز به شهرداری برای تغییر کاربری به تاسیسات گردشگری امضا شد که از امضای آن بیش از 2 سال و از امضای قرارداد حدود 10 ماه می گذرد.
این روابط عمومی همچنین اعلام کرد: با توجه به اخبارکذب منتشر شده پیرامون تعطیلی موزه پارس و به دنبال سخنان آقای هاجری رئیس محترم کمسیون فرهنگی شورای شهر شیراز، توضیحات آقای هاجری منطبق برواقعیت نیست و این اداره کل(میراث فرهنگی فارس) تصمیمی مبنی بر انتقال اشیای موزه پارس به مکان دیگر ندارد.
اداره کل میراث فرهنگی فارس افزود:‌اگر بنا به صلاحدید مدیران میراث فرهنگی تصمیمی بر انتقال اشیای موزه ای به مکان استانداردتر گرفته شود موضوع به صورت عمومی اطلاع رسانی می شود و انجام آن هیچگونه منع قانونی نخواهد داشت.
توضیحات اداره کل میراث فرهنگی فارس حاکی است: این اداره ‌با هدف حفاظت،نگهداری و معرفی اشیا تاریخی مکشوفه این استان در حال ساخت موزه منطقه ای استان فارس است که پس از اتمام عملیات اجرایی و تجهیز آن متناسب با استانداردهای یین المللی موزه ای، انتقال کلیه اشیا به آن مکان جزو برنامه های مصوب سازمان میراث فرهنگی است.
در ادامه این توضیحات آمده است:‌ آنچه مسلم است بنای عمارت کلاه فرنگی(موزه پارس شیراز) نه تنها تعطیل نخواهد شد بلکه همچون گذشته به عنوان یکی از بناهای نفیس موزه ای کشور درمعرض دید علاقه مندان و گردشگران خواهد بود.
اداره کل میراث فرهنگی فارس نوشته است:‌مساله تامل برانگیز دراخبار کذب منتشرشده این است که آیا حقیقتا کمسیون فرهنگی شورای شهر شیراز دغدغه داشتن موزه ای استاندارد در این شهر را دارد!؟ اگر چنین است آیا جناب هاجری از دو بنای تاریخی تغییر کاربری داده شده در باغ جهان نما و باغ دلگشا به موزه ای که متاسفانه به مزایده برای بخش خصوصی گذاشته شده است و عدم حمایت از مجموعه داران آن موزه ها برای نور پردازی، ویترین آرایی و نصب تهویه مناسب اطلاع دارند!؟
این اداره کل افزوده است:‌ آقایانی که مدعی حفاظت از موزه پارس هستند چرا در طی این سال ها تلاشی برای تخصیص بودجه برای احداث موزه ای استاندارد در شهر شیراز ننموده اند!؟
موزه پارس که دارای عمارت کلاه فرنگی است در جنوب ارگ کریمخانی در مجموعه زندیه شیراز از مکان های گردشگری این شهر محسوب می شود.
دریافت خبر:‌ فاطمه هاشمی نیک ** تنظیم و انتشار:‌غلامرضا مالک زاده
3002/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.