مهندس محمد علی قلندری دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر لزوم صرفه جویی و مصرف بهینه آب و رعایت الگوی مصرف پافشاری و اضافه کرد: شرکت آبفای استان فارس در برنامه ریزی های کوتاه مدت و بخشی از برنامه ریزی میان مدت نقش دارد و شرکت آب منطقه ای استان نیز در برنامه ریزی بلند مدت و بخشی از برنامه ریزی میان مدت ایفای نقش می کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس افزود: این شرکت برای عبور از بحران کم آبی در تابستان امسال فعالیت های خود را به طور کلی در پنج محور برنامه ریزی و تدوین و اجرا کرده است که شامل مدیریت تقاضا و مصرف آب ، افزایش ظرفیت و انتقال ، ‌بهبود کیفیت ، تداوم خدمت و تامین دستگاه ها و تجهیزات تصفیه و فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب است.
قلندری گفت: شناسایی انشعابات پر مصرف برای اعمال مدیریت مصرف، شناسایی و جمع آوری انشعابات آب غیر مجاز، توزیع و نصب وسایل کاهنده مصرف آب ، منطقه بندی شبکه توزیع و تجهیز و توسعه واحد امداد در اولویت قرار گرفته است.
وی بیان کرد: حفر چاه جدید، تجهیز و برق رسانی چاه حفاری شده، کف شکنی و جابجایی چاه ، بهسازی چاه، مهندسی مجدد تأسیسات و تجهیزات منابع تولید آب ، تکمیل ساخت مخزن، احداث خطوط انتقال ، افزایش ظرفیت آب شیرین کن های موجود، تهیه و توزیع آب بسته بندی جهت شهرهای بحرانی، جایگزینی سیستم گندزدایی نوین به جای سیستم های گازی نیز در همین زمینه انجام شده است.
به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس تأمین دستگاه دسته بندی آب، تأمین دستگاه تصفیه آب سیار، تأمین تانکر ثابت و سیار نیز در اولویت است.
قلندری اضافه کرد : همچنین یکی از اقدامات برجسته در شرایط فعلی مدیریت فشار هوشمند، انجام مدیریت فشار شبکه توزیع و استانداردسازی فشار در شبکه توزیع است که منجر به کاهش میزان نشت و افزایش عمر تأسیسات و کاهش اتفاقات و توزیع عادلانه آب در تمام نقاط شبکه شهری می شود.
مصاحبه کننده : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.