به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله اسدالله ایمانی که عصر یکشنبه در همایش ائمه جمعه استان فارس در شهرستان سپیدان سخن می گفت برخی ازاین مشکلات را رانت خواری، پارتی بازی، اعتیاد، کاهش ازدواج، افزایش طلاق، فقر و بیکاری دانست.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: اعتماد مردم به برخی اداره ها به دلیل پارتی بازی از بین رفته است و متاسفانه رانت وجود دارد و اینها مفاسدی است که می توانیم هم به وسیله نقد و هم برنامه ریزی با آن ها برخورد کنیم.
امام جمعه شیراز گفت: بنا داریم جلسه ای با مسئولان ذی ربط تشکیل دهیم تا این مساله ها را که مانند خوره در حال از بین بردن اعتماد مردم است به عنوان یک درد مطرح و نتیجه آن را اعلام کنیم.
وی اظهار کرد: مساله رانت و پارتی بازی مساله جناح یا تشکیلات سیاسی نیست، این مساله نظام است و هر کس که بخواهد حکومت کند باید رعایت کند.
نماینده ولی فقیه در فارس افزود: امروز تناقض عمل و رفتار برخی مسئولان، اعتماد را از مردم گرفته است.
آیت الله ایمانی اظهار داشت: بر اساس نظر کارشناسان، آسیب های اجتماعی در عرصه های مختلف مانند اعتیاد، کاهش ازدواج، افزایش طلاق، فقر، بیکاری و ارتکاب جرایم خشن در سال 95 بیش از سال 94 بوده است.
وی افزود: عوامل مختلفی دست به دست هم داده اند که این مشکلات ایجاد شود که یکی از آنها ترک امر به معروف و نهی از منکر به معنای واقعی در جامعه است و حالت بی تفاوتی در جامعه ایجاد شده است.
نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: ضروری است که کارشناسان ذی ربط و مسئولان علاقه مند گرد هم آیند و راهکارهای عملی برای بالارفتن سطح توجه جامعه به مساله امر به معروف و نهی از منکر ارائه دهند.
وی افزود: یکی از دلایل دیگر افزایش آسیب های اجتماعی، کم رنگ شدن معنویت در جامعه و خانواده است و امروز معنویت در جامعه مانند گذشته نیست.
آیت الله ایمانی ادامه داد: امروز احترام به بزرگان، والدین، استادان و در مجموع ارزش هایی که اسلام در جامعه برای آنها اعتبار قائل است کم رنگ شده و نیاز است که در صحبت ها و بحث هایی که با مردم داریم در این مورد گفت و گو کنیم.
وی ادامه داد: امروز ما از ترغیب به کسب حلال و پرهیز از درآمد حرام غافل مانده ایم و آستانه تحمل، عفو، صبر و گذشت در مردم و جامعه به شدت پایین آمده است.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: ازدواج اسلامی و آسان در جامعه در حال فراموشی است و تنها ازدواج های اندک دانشجویی انجام می شود اما آن هم به عنوان یک حرکت رایج در جامعه مطرح نیست که همه خانواده ها را ترغیب به رفتن به سمت ازدواج های اسلامی و آسان کند.
در این آیین از چند نفر از ائمه جمعه استان فارس و همچنین خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل شد.
6122 / 1876
خبرنگار: سارنگ عبداللهی** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.