به گزارش ایرنا، حشمت کوشکی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: اگر کارفرما پس از 6 ماه مایل به جذب وی بود، در صورتی که فرد تحت پوشش بهزیستی باشد کارفرما تا پنج سال از پرداخت حق بیمه کارفرما معاف است.
وی اظهار کرد: برای دیگر دانش آموختگان شرکت کننده در این طرح، سازمان آموزش فنی و حرفه ای تا 2 سال پرداخت حق بیمه کارفرما را به عهده می گیرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس با اشاره به نامگذاری ششم مردادماه به نام روز آموزش فنی و حرفه ای گفت: به همین مناسبت از اول تا هفتم مردادماه برنامه های مختلفی برای گسترده تر کردن چتر مهارت آموزی درنظر گرفته شده است.
کوشکی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سیاست تقاضا محوری به جای عرضه محوری را در دستور کار قرار داده ایم و از این رو 30 تفاهم نامه مشترک را با نهادهای دیگر به امضا رسانده ایم.
وی ادامه داد: 6 مرکز شبانه روزی آموزش مهارت را برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در نظر گرفته ایم که علاوه بر مراکز شهرستانی فنی و حرفه ای فعالیت دارند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس بیان کرد: این مراکز در شهرستان های اقلید، نورآباد، جهرم، لار، استهبان و لامرد واقع شده است و هر مرکز شبانه روزی مددجویان کمیته امداد ظرفیت 40 نفر را دارد.
وی گفت: تعامل آموزشی با شرکت های دانش بنیان در شهرهای شیراز، جهرم، فسا و استهبان را در دستور کار قرار دادیم و بزودی این همکاری ها با شرکت های دانش بنیان در شهرستان های کازرون و خرمبید آغاز می شود.
کوشکی با اشاره به برگزاری آزمون های مهارت از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: این آزمون ها در 19 شهرستان از 29 شهرستان فارس به صورت الکترونیکی برگزار می شود و تا پایان مرداد ماه، مرودشت هم به این گروه از شهرستان ها افزوده می شود.
وی ادامه داد: در 6 ماه گذشته 60 هزار گواهینامه آموزش مهارت در استان فارس صادر شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس همچنین اظهار کرد: افزون بر یک هزار و یکصد نفر از رانندگان اتوبوس های شهری در این استان از آموزش های مهارتی برخوردار شده اند و مرحله دوم این طرح را برای رانندگان تاکسی خواهیم داشت.
وی در ادامه از راه اندازی هفت کارگاه آموزشی در مرکز شماره 16 بازپروری معتادان در دهکده سلامی شیراز خبر داد و گفت: این افراد در رشته های جوشکاری، لوله کشی، نقاشی ساختمان، کشاورزی و خیاطی آموزش می بینند که تاکنون حدود یکصد نفر در این دوره ها شرکت کرده اند.
کوشکی همچنین بیان کرد: دوره های آموزشی قالیبافی در روستاهای جهرم، آباده، رستم، زرین دشت، بوانات، خرمبید، اقلید، داراب و فیروزآباد در حال برگزاری است که تاکنون در این کارگاه ها، 2 هزار و 244 نفر معادل 305 هزار و 813 نفرساعت آموزش دیده اند.
7387/ 2027
خبرنگار: رضا قادری ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.