به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهدی خانی مدیر عامل شرکت عمران و توسعه صدرا شنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی این طرح در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: برخی از سوء تفاهمات در رابطه با تصفیه خانه فاضلاب صدرا در رسانه ها شکل گرفت ، برداشت ها و سوء تعبیر هایی شکل گرفت که مسایلی به همراه داشت ، این سوء تفاهمات زمانی به اوج رسید که ایمن سازی پروژه های شرکت نفت در بافت های مسکونی صدرا را به اسم تصفیه خانه فاضلاب به مردم معرفی کردند ، ما هیچگاه قصد احداث تصفیه خانه کنار منازل مسکونی مردم نداشتیم .
خانی با بیان اینکه تصفیه خانه غرب صدرا قدری از مشکلات فاضلاب در این شهر را می کاهد گفت : هر چند مشکل هنوز چندان حاد نیست اما تصفیه خانه غرب صدرا 6 هزار متر مکعب در روز پالایش فاضلاب دارد و 250 میلیون متر مکعب پساب برای پوشش گیاهی صدرا تامین می کند .
وی با بیان اینکه رقم سرمایه گذاری این طرح حدود 40 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت عمران صدرا تامین شده است گفت : تلاش می شود کمتر از 6 تا 9 ماه آینده این طرح به بهره برداری برسد و بخشی ازمشکلات غرب صدرا رفع شود.
خانی گفت: در طول سه سال گذشته مشکل تصفیه شرق صدرا هم بررسی شده است و مشکلات در حال بر طرف شدن است ، سال آینده هم طرح تصفیه شرق صدرا افتتاح می شود ، با رفع این مشکلات در شرق و غرب صدرا بخش عمده ای از مشکلات فاضلاب صدرا رفع می شود .
الله بخش نظر پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز هم گفت : تصفیه خانه فاضلاب در دو منطقه شرق و غرب صدرا در حال احداث است ، هر کدام سه سامانه تصفیه دارد ، عملیات اجرایی یک سامانه در شرق این شهر پارسال شروع شده و تصفیه خانه شرق صدرا 13 هزار متر مکعب در شبانه روز ظرفیت دارد که برای جمعیت 80 هزار نفری این منطقه مناسب است .
نظر پر درادامه گفت : در شرق صدرا یک تصفیه خانه قدیمی هم موجود است که ارتقا یافته و کیفیت پساب خروجی آن بهتر شده و به استاندارد رسیده است و اکنون استفاده از آن هم مشکلی ندارد ، تصفیه خانه موجود قدیمی و در بافت شهری است و منتقل می شود ، طرح تصفیه خانه شرق شیراز 15 درصد پیشرفت دارد و سال آینده افتتاح می شود .
مدیر عامل آبفا شیراز در ادامه گفت : در غرب صدرا هم تصفیه خانه اکنون در حال احداث است ، زمین مناسب 13 هکتار در اختیار شرکت آبفا قرار گرفته ، طرح تصفیه خانه غرب صدرا در کنترل مسایل زیست محیطی بسیار تاثیر گذار است ، سه سامانه دراین طرح احداث می شود و امسال یک سامانه را شروع می کنیم ، ظرفیت این سامانه 13 هزار متر مکعب است .
نظر پور همچنین گفت : خط انتقال طرح هم پیشرفت مناسبی دارد ، این خط سه هزار متر مکعب ظرفیت انتقال دارد ، و به شش هزار متر مکعب هم افزایش خواهد یافت ، حدود 17 هزار نفر دراین منطقه تحت پوشش طرح قرار می گیرند بین 6 تا 9 ماه آینده هم طرح افتتاح می شود .
وی اضافه کرد : بزرگترین معضل صدرا جمع آوری فاضلاب است که با این تصفیه خانه مشکلات آن تا حدودی رفع خواهد شد ، صدرا با مشکل منابع آبی هم روبرو است و احداث تصفیه خانه و تامین آب فضای سبز آن از ضرورتهای اصلی بوده است .
شهر صدرا از جمله شهر های جدید است که با 150 هزار نفر جمعیت در افق بلند مدت جمعیت سر رسیز شیراز را پوشش خواهد داد ، این شهر در فاصله 15 کیلومتری شمال غرب شیراز است .
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انمتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.