آیین تشییع پیکر مطهر شهیدان گمنام دفاع مقدس از خیابان شهیدان گواهی شهرک میانرود بر روی دستان مردم شیراز آغاز شد و سپس پیکرهای پاک آنان در تپه نور الشهدا به خاک سپرده شد.
استقبال اقشار مختلف مردم ، خانواده شهدا ، رزمندگان ، آزادگان ، روحانیون و سایر اقشار از این شهدا در هوای گرم تابستان برگزار شد.
پس از تشییع و تدفین این دو شهید گمنام، مراسم شبی با شهدا با حضور مردم شهرک میانرود شیراز در محل آرامگاه شهدای گمنام این منطقه در شیراز برگزار می شود.
سرهنگ اسماعیل محبی پور فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز در حاشیه این آیین به ایرنا گفت: به همت و خودیاری مردمی و شهرداری کار ساخت یادمان 2 شهید در تپه نورالشهدا شهرک میانرود آغاز می‌شود.
همچنین در آیین دیگری، و با حضور مردم پیکر مطهر یک شهید مدافع حرم شهید رمضان رسولی در شهر شیراز تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.
پیکر شهید رسولی از حرم مطهر سیدعلاالدین حسین(ع)در شیراز تشییع و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.
شهید رمضان رسولی از شهدای لشکر فاطمیون است.
پیکرهای مطهر 23 شهید گمنام دوران دفاع مقدس سه شنبه در آیین ویژه ای وارد شهر شیراز شد و در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب مورد استقبال مردم این شهر قرار گرفت.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: پس از برگزاری مراسم استقبال که از فرودگاه شیراز آغاز شد، پیکرهای مطهر شهدا به محل معراج‌ شهدای گمنام منتقل می‌شود.
سرهنگ حمیدرضا گرامی افزود: پیکر مطهر این شهدا همزمان با شهادت امام صادق (ع) مصادف با 29 تیرماه 96 در 10 نقطه از استان فارس تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.
وی بیان کرد: پیکر مطهر 2 شهید گمنام دفاع مقدس در شهرک میانرود و پیکر مطهر یک شهید گمنام نیز در پارک 580 هکتاری دراک شیراز به خاک سپرده می شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس اظهارداشت: از این تعداد سه شهید در شیراز و پیکرهای مطهر بیست شهید گمنام دیگر در شهرستان های فیروزآباد، مُهر، لامرد و لار تشییع و به خاک سپرده می شود.
گرامی ادامه داد: شهر شیراز و برخی از مناطق استان به مدت سه روز میزبان پیکرهای مطهر این شهدا هستند و ویژه برنامه های وداع با شهدا با حضور اقشار مردم در این مناطق برگزار می شود.
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشار دهنده : غلامرضا مالک زاده
3002/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.