به گزارش ایلنا، نماینده مردم لامرد و مهر و عضو کمیسیون امنیت مجلس طی مکاتبه‌ای با رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون‌اول رئیس جمهور، وزرای نفت، کار و اطلاعات، معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت نفت، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، استانداران بوشهر و فارس، اداره کل کار  و اطلاعات استان‌های فارس و بوشهر؛ خواستار اعمال قانون در رابطه با نیروهای اشتغال به کار شهرستان‌های لامرد و مهر در پارس‌جنوبی شده است.

رئیس کمیته امنیت اقتصادی مجلس در نامه‌ای به مسئولان فوق به تفسیر درست ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه و موارد قانونی مرتبط پرداخته و خواستار پیگیری و اعمال قانون در رابطه با نیروهای اشتغال به کار حوزه انتخابیه لامرد و مهر در پارس جنوبی شده است.

مشروح نامه سید محسن علوی خطاب به مسئولان فوق در ادامه آمده است:

باسلام

احتراماً به استحضار می‌رساند پیرو جلسه شورای معاونین وزارت نفت مورخ ۲۱ تیرماه ۹۶ با موضوع درخواست اختصاص استخدام نیرو در صنایع واقع در شهرستان عسلویه به شهرستان‌های عسلویه، جم، کنگان و دیر با استناد به ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه و با عنایت به نشر اخبار کذب در همین راستا در فضای مجازی که باعث تشویش اذهان عمومی و نگرانی جوانان استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان شده، ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان حاضر در این جلسه که با درایت و هوشیاری نسبت به مفاد قانون برنامه ششم و عواقب چنین اقدامی از هرگونه تصمیم گیری در این خصوص خودداری نمودند بدینوسیله به اطلاع می رساند:

۱-ماده ۴۷ قانون فوق الذکر صرفا ناظر به جذب نیرو توسط پیمانکاران در قراردادهای پیمانکاری در پروژه‌های دولتی است و تحت هیچ عنوان مشمول فرصت های شغلی ثابت پس از شروع به فعالیت پروژه‌ها نمی‌شود.

۲-مواد قانونی برنامه ششم توسعه ، عطف به ماسبق نمی گردند مگر در مواردی که صراحتاً در قانون درج شده باشد و لذا ماده ۴۷ این قانون نسبت به قراردادهای پیمانکاری که تا پایان سال ۹۵ منعقد شده قابل تسری نیست. در نتیجه نحوه جذب نیرو توسط پیمانکاران در قراردادهای پیمانکاری که ماقبل سال ۹۶ منعقد شده است الزاماً مطابق مصوبه هیات وزیران مبنی بر بومی محسوب شدن شهرستان‌های واقع در شعاع صد کیلومتری پارس جنوبی می باشد.

۳-عدالت اجتماعی اقتضا می‌کند باتوجه به اینکه صنایع گازی واقع در شهرستان عسلویه از منابع ملی تامین می گردد در نتیجه تمام جوانان عزیز میهن اسلامی دارای حق برابر در فرصت‌های شغلی ایجاد شده هستد، اگرچه استفاده از نیروهای بومی که در مناطق همجوار کارخانه سکونت دارند دارای توجیه اقتصادی برای این صنایع می باشد که این مهم مورد تایید و تاکید مسئولان ذی ربط نیز قرار دارد ، لیکن هرگونه محدودیت توسط مسئولان دولتی در همین راستا متوقف بر تدوین قانون، بخشنامه و یا آیین نامه دولتی است.

۴-بی‌تردید باتوجه به بحران بیکاری در کشور که بحران‌های اجتماعی، اقتصادی و امنیتی را در پی خواهد داشت، تدوین دستورالعمل عادلانه در نحوه جذب نیرو از وظایف ذاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که متاسفانه مغفول مانده و در نتیجه شاهد برخوردهای سلیقه‌ای، محلی و اعمال نفوذهای ناروا در جذب و استخدام نیروی کار می باشیم که نتیجه ان بروز اعتراضات و تنش های اجتماعی بوده است.

بی‌شک ادامه این روند عواقب ناخوشایندی را در پی خواهد داشت که می‌طلبد مسئولان محترم سیاسی و امنیتی توجه ویژه ای به آثار اقدامات صورت گرفته توسط مسئولان محترم شهرستان عسلویه داشته باشند.

در پایان مستدعی است با عنایت به بخشنامه هیات وزیران ، جهت احقاق حقوق و به کارگیری جوانان این منطقه عنایت لازم را مبذول نموده و از ادامه روند تبعیض آمیز ممانعت فرمایید.

پیشاپیش از بذا عنایات کمال تقدیر و تشکر دارم.

تصاویر نامه در ادامه آمده است:

1

 

2

3

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.