حمید جعفری پور چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: پس از اینکه افراد شناسایی شدند آنها را در آکادمی با استفاده از روش های تمرینی روز دنیا آموزش خواهیم داد تا پشتوانه سازی برای تیم ملی بزرگسالان با روش علمی انجام شود.
کاپیتان سابق تیم ملی و دارنده هشت مدال جهانی ادامه داد : اولین اردوی آماده سازی تیم ملی مرداد امسال آغاز می شود و پس از گذراندن چند مرحله با موافقت فدراسیون این تیم را به مسابقات جهانی اعزام خواهیم کرد .
وی افزود: در صورت موافقت مدیرکل ورزش و جوانان فارس یکی ازمراحل اردوها را در شیراز برگزار می کنیم تا دو باره این رشته در فارس جان تازه ای بگیرد.
جعفری پور بیان کرد: این ورزش یکی از رشته های مدال آور در رده بانوان وآقایان است از این رو باید آن را در فارس از خواب بیدار کنیم و بر این باوریم که در فارس جوانانی هستند که بتوانند در جهان خود را مطرح کنند .
مربی تیم ملی سپک تاکرا گفت: ازهمکاری مدیریت شرکت فراپاکس شیراز که اجازه حضور در اردوی تیم ملی چه در دروان بازیگری و چه در دوران مربیگری می دهند سپاسگزارم ضمن اینکه از مسئول انجمن سپک تاکرا هم که برنامه های بسیار خوبی برای ارتقای این رشته دارد، تقدیر می کنم .
سپک تاکرا ترکیبی از رشته های فوتبال ، والیبال ، ژیمناستیک و بدمینتون است و فردی می تواند در این رشته موفق باشد که دارای توانایی ضربه و کنترل با پا در فوتبال، فکری والیبالی و انعطاف یک ژیمناست یا رزمی کار و ظرافت عمل در بدمینتون داشته باشد.
سپک یک کلمه مالایی(مالزیایی) به معنای لگدزدن است و تاکرا در تایی به معنی توپ است.
این بازی از ورزش‌های بومی جنوب شرق آسیا است و در تایلند، مالزی، لائوس و اندونزی بسیار محبوب است.
مسابقات بین‌المللی سپک تاکرا زیر نظر فدراسیون جهانی سپک تاکرا برگزار می‌شود و سپک تاکرا قهرمانی جهان (با عنوان جام پادشاهی) هرسال دربانکوک تایلند برگزار می‌شود.
سپک تاکرا در برنامه مسابقات بازی‌های آسیایی و بازی‌های آسیایی داخل سالن هم قرار دارد.
خبرنگار:‌حمیدرضا خلیقی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
7368 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.