به گزارش ایرنا، رضا تقی زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو در شیراز از این سه محصول جدید گروه سایپا به عنوان جایگزین های خودروی پراید نام برد و تاکید کرد: محصولات جایگزین پراید تمام استانداردهای جدید خودرویی که از سال آینده اجرا می شود را پاس خواهند کرد.
معاون بازاریابی و فروش سایپا گفت: پیش فروش این خودروها از نیمه دوم مردادماه آغاز می شود.
وی در رابطه با زمان توقف تولید پراید گفت: استراتژی سایپا کاهش تدریجی تولید پراید است، زیرا تولید این خودرو با قیمت‌های فعلی زیان ده است و به همین دلیل به دنبال تولید محصولاتی با کیفیت بیشتر هستیم که ضمن افزایش رضایت مندی مشتریان سودآور نیز باشد.
وی گفت: هم اینک سهم پراید از سبد محصولات سایپا از 68 درصد سه سال قبل به 25.8 درصد کاهش یافته است.
تقی زاده اظهار کرد: باید توجه داشت خودرویی که از نظر کیفی دارای چند ستاره باشد نمی‌تواند جایگزین پراید شود، زیرا قیمت آن بالاتر از 60 میلیون تومان خواهد شد و در هیچ جای دنیا نیز خودروی پنج ستاره را با قیمت پنج هزار دلار عرضه نمی‌کنند.
تقی زاده ادامه داد: خودروی کوئیک به عنوان یکی از خودروهای جایگزین پراید، ١٠٠ درصد ایرانی است و قیمت آن در مدل‌های مختلف بین 33 تا 40 میلیون تومان تعیین شده است.
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به پرسشی مبنی بر آنکه افزایش قیمت اعلامی برای دو محصول پراید و تیبا از سوی شورای رقابت چه زمانی اعمال خواهد شد، اظهار کرد: به محض آنکه ابلاغیه شورای رقابت به دست ما برسد، قیمت جدید این محصولات اعلام خواهد شد.
تقی زاده با بیان این که مشکلی برای تقاضای محصولات در بازار وجود ندارد، بیان کرد: از ابتدای امسال، به دلیل آتش سوزی در یکی از شرکت‌های قطعه سازی در تولید برخی محصولات عقب افتادیم که به زودی جبران خواهد شد.
تقی زاده در پاسخ به این که چرا با وجود تقاضای بالا برای محصولات رنو از جمله تندر 90، پارس تندر، ساندرو و ساندرو استپ وی تولید این محصولات افزایش نمی‌یابد، اظهار کرد: شرکت رنو اعلام کرده است که سهمیه تولید محصولاتش در منطقه و ایران در همین حد است و بیش از این نمی‌توانیم تولید را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: تا زمانی که این خودروها در حد تقاضای موجود در بازار تولید نشود عدم تعادل بین عرضه و تقاضا وجود خواهد داشت.
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خط تولید مشترک سایپا- سیتروئن نیز تا پایان امسال راه اندازی و عرضه خودروی C۳ به عنوان نخستین محصول مشترک با سیتروئن آغاز می شود.
وی همچنین از ادامه مذاکره با دو شرکت نیسان و کیاموتورز خبرداد و تاکید کرد: به زودی نتیجه این مذاکرات اعلام می شود.
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو شامگاه سه شنبه با حضور جمعی از مسئولین استانی و مدیران ارشد شرکت های خودروسازی داخلی و نمایندگان شرکت های خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس در شهرک گلستان شیراز آغاز به کار کرده است.
این نمایشگاه شامگاه جمعه 30 تیرماه جاری به کار خود پایان می دهد.
3002 /2027
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.