حیدرعلی کامیاب کلانتری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این نشست سومین برنامه ای است که بنا بر پروتکل مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی در مدت پایتختی شیراز در سال 2017 میلادی به اجرا گذاشته می شود .
وی بیان کرد: این نشست در 2 بخش با عنوان 'بازاندیشی جهان مسلمان ، چالش ها و فرصت های پیش رو ' و معنای تفکر ملاصدرا برای زمانه ما' برگزار می شود که در آن اندیشمندان، صاحب نظران و متفکران داخلی و خارجی نظرات خود را مطرح می کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس ادامه داد: برگزاری این نشست از چند جهت برای ما اهمیت دارد، اینکه این نخستین بار است که شهر شیراز این نشست را که مربوط به یکی از اساتید برجسته مذهبی این شهر است، بر گزار می کند و باید در حد نام این فیلسوف شهیر بر گزار کنیم .
وی اضافه کرد : اقدامات بسیار خوبی با همکاری دانشگاه شیراز برای برگزاری این نشست صورت گرفته تا شان و جایگاه 'صدرالدین محمد شیرازی معروف به ملا صدرا ' را در جهان حفظ کنیم .
کامیلاب کلانتری بیان کرد : حق نسل جدید است تا با افکار و اندیشه های ارزشمند ملاصدرا آشنا شود و این موضوع از اهداف برپایی این نشست است .
دبیر پایتخت جوانان جهان اسلام با اشاره به همکاری رئیس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی، استانداری فارس، دانشگاه شیراز و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان از برگزاری رویدادهای پایتختی شیراز برای جوانان جهان اسلام، این همکاری ها را در خور قدردانی توصیف کرد.
به گفته وی، نشست متفکران مسلمان آینده 'در پرتو ملاصدرا' سی ام تیر ماه در سالن همایش هتل شیراز آغاز می شود و تا یکم مرداد ماه ادامه دارد .
پانزدهم مهرماه سال 95 در نشست نهایی سومین اجلاس وزرای کشورهای جهان اسلام که درشهر استانبول ترکیه برگزارشد، شهرشیرازبه عنوان پایتخت جدید جوانان جهان اسلام در سال 2017 معرفی شد.
پرچم پایتختی جوانان جهان اسلام شانزدهم بهمن ماه سال 95 در آیین ویژه ای در مقابل آرامگاه حافظ در شیراز برافراشته شد.
شهر شیراز در مدت زمان یک سال پایتختی با کشورهای اسلامی در زمینه فرهنگی، هنری ، ورزشی، مسابقات قرائت قرآن و ... در ارتباط خواهد بود.
7368 /2027
خبرنگار: حمیدرضا خلیقی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.