رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها در استان فارس، در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان گفت: مطالبات معوق بانک‌های فارس ۱۶ هزار میلیارد ریال است؛ این درحالی است که این رقم در سال۹۴، ۱۲ هزار میلیارد ریال بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از فارس، عبدالناصر بذرافشان  همچنین از رسیدن مطالبات معوق در سال ۹۵ به ۴۰ درصد خبر داد و با اشاره به وضعیت ارائه تسهیلات یادآور شد: پرداخت تسهیلات در سال ۹۵ حدود ۹ درصد رشد داشته و ۲۶هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

بذرافشان به وضعیت سپرده‌ها نیز اشاره کرد و گفت: نسبت سپرده‌ها در سال ۹۵ به ۹۴ حدود ۱۹.۲درصد رشد داشته و به رقم ۴۰۵ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی گفت: در این راستا بانک ملی با ۱۹.۱ درصد، ملت ۱۸.۴ درصد و تجارت ۱۵.۵ درصد بیشترین منابع را در اختیار دارند.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های فارس‌ادامه داد: منابع استان در سال گذشته ۳۲۴هزار میلیارد ریال و مصارف آنها ۳۰۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

بذرافشان در خصوص سه ماه اول سال جاری نیز گفت:  نسبت مصارف به منابع در خرداد ۹۶ حدود ۸۷.۵ درصد بوده که در مدت مشابه در سال قبل تقریباً ۹۸ درصد بوده است.

وی همچنین درباره وضعیت سپرده ها در بانکهای استان خاطر نشان کرد: سپرده ها در سه ماهه اول سال ۹۶ نسبت به اسفند ۹۵، هفت درصد رشد داشته است.

بذرافشان همچنین از رشد ۰.۸ درصدی تسهیلات در سه ماه نخست سال خبر داد.

رئیس سازمان صنعت و معدن هم در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان فارس از پرداخت ۱۲۲درصدی تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط خبر داد.

علی همتی با بیان اینکه تاکنون  ۶۳۳میلیارد تومان تسهیلات درقالب طرح رونق تولید به بخش صنعت پرداخت شده، گفت: استان فارس از این تسهیلات ۵۱۷میلیارد تومان سهم داشته است و آنچه پرداخت شده نسبت به تخصیص ۱۲۲درصد است.

وی افزود: این در حالی است که میانگین پرداخت کشوری در این زمینه ۶۵ درصد بوده است.

همتی در ادامه تأکید کرد: بانک کشاورزی با پرداخت ۱۵۴ مورد به مبلغ یک میلیارد و ۱۴۱ میلیون و ۹۶۹هزار ریال، در صدر بانک‌های استان قرار دارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان فارس نیز در این جلسه با اشاره به پرداخت تسهیلات در سال ٩٥ بیان داشت: این سازمان متولی معرفی طرحها شده است و پرداخت تسهیلات در این سال به ازای ۵۷۸۲ طرح، اعتباری بالغ بر ٣٣٥میلیارد تومان بوده است.

محمدمهدی قاسمی نیاز به تسهیلات بخش کشاورزی را در سال ٩٦، ۳۷۶۱ طرح با اعتبار ١٣٩٠میلیارد تومان عنوان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.