به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان فارس، علی القاصی مهر افزود: پرونده سارق مسلح بانک های شیراز و اصفهان از ابتدا درستاد جرائم خاص این استان مورد رصد و پیگیری فرارگرفت و با وجود دستگیری متهم، فرآیند تحقیق و رسیدگی تا صدور حکم نهایی مورد رصد قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: پرونده های جرائم مهم به صورت ویژه از سوی قضات مجرب در دادسرا و دادگاه های دستگاه قضایی این استان رسیدگی می شود.
القاصی مهر ادامه داد: پرونده سارق مسلح بانک های شیرازو اصفهان نیزازجمله پرونده های مهم ونسبتاپیچیده سال های اخیر بود که از ابتدا همه اقدامات آن با پیگیری دقیق نیروی انتظامی به ویژه اداره آگاهی استان و با هماهنگی و نظارت مستقیم دادستان عمومی و انقلاب و بازپرس ویژه دادسرای جرائم امنیتی شیراز انجام شد.
رئیس ستاد جرائم خاص استان فارس اظهار کرد: با توجه به اینکه این سارق مسلح به صورت انفرادی و بدون برجای گذاشتن اثری از خود اقدام به سرقت می کرد، دستگیری او با پیچیدگی هایی رو به رو بود اما با همت و هماهنگی دستگاه قضایی، انتظامی و اطلاعاتی این سارق شناسایی و دستگیر شد.
القاصی مهر با بیان اینکه، متهم این پرونده به وجود انگیزه های مالی در ارتکاب اقدام های مجرمانه اشاره کرده است، گفت: همچنین این متهم در اعترافات اولیه و تشریح شگردهای خود در انجام سرقت، به ضعف سامانه های امنیتی و حفاظتی بانک ها نیز اشاره داشته است.
رئیس کل دادگستری فارس افزود: وقوع حتی یک مورد از جرائم مهم برای استان فارس و شهر زیارتی، سیاحتی و فرهنگی شیراز، اثر مخربی بر امنیت اجتماعی دارد به همین سبب همه دستگاه ها به ویژه بانک ها باید به توصیه های پیشگیرانه کارشناسان برای از بین بردن زمینه های وقوع چنین جرائمی توجه کنند.
القاصی مهر گفت: بی شک رعایت اصول پیشگیری های وضعی و انتظامی، از سوی بانک ها و مراکز مهم در معرض خطر از وقوع چنین سرقت هایی جلوگیری می کند.
وی بیان کرد: با وجودی که بارها در نشست های مختلف این موارد مطرح و یادآوری شده اما متاسفانه عدم رعایت اصول پیشگیری های وضعی و انتظامی، زمینه را برای ارتکاب اقدام های مجرمانه فراهم می سازد و انجام سرقت های یاد شده نمونه بارز عدم توجه به این اصول اساسی است.
القاضی مهر افزود: هزینه های امنیتی و زیان های اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم به مراتب کمتر از کشف و برخورد قاطع با عوامل چنین اقدام های مجرمانه ای است بنابراین دستگاه ها و مراکز حساس باید به هشدارهای پیشگیرانه و جلوگیری از شکل گیری چنین جرائمی توجه کافی داشته باشند و موارد مطرح شده در این زمینه را رعایت کنند.
فرمانده انتظامی فارس، خبر دستگیری سارق مسلح بانک های شیراز و اصفهان را، روز چهاردهم تیرماه 96 اعلام کرد.
سردار سرتیپ دوم احمد علی گودرزی بیان داشت: این ‌سارق مسلح مرتکب 12 فقره سرقت شده و عامل شهادت مامور نیروی انتظامی استان اصفهان نیز هست.
وی گفت: ‌این سارق در سال های 94 و 95 مرتکب هشت فقره سرقت مسلحانه بانک در شیراز و چهار فقره سرقت مسلحانه بانک در استان اصفهان شده بود و مامور نیروی انتظامی استان اصفهان را هنگام سرقت بانک در این شهر به شهادت رساند.
گودرزی بیان کرد: این سارق مسلح در یکی از خیابان های شیراز دستگیر شد و 2 نفر از همدستان او نیز دستگیر شدند و با توجه به اینکه آدرس های دیگری از متهم و همدستان وی در استان اصفهان شناسایی شده، ضمن اعلام آدرس ها به پلیس آگاهی استان اصفهان مقرر شد دیگر همدستان این سارق نیز دستگیر شوند.
وی افزود: در هشت فقره سرقت بانک های شهر شیراز حدود 262 میلیون تومان پول توسط این فرد به سرقت رفته است.
6113 /6118
دریافت خبر: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.