به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمد علی افشانی، عصر شنبه در نشست شورای هماهنگی بانک های استان فارس در شیراز افزود: امروز در کشور و استان با مشکلات بسیاری مواجه هستیم که حتی اگر همه هم با هم تلاش کنیم نمی توانیم پاسخگوی این مشکلات باشیم.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی رسانه ها و سایت ها به جای اینکه برای رفع مشکلات کشور و مردم، مسئولان را یاری دهند به دنبال نکات منفی و مشکلات می گردند تا آنها را بزرگ و برای تخریب دولت از آنها استفاده کنند.
افشانی بیان کرد: البته این به معنای مخالفت با نقد نیست، اتفاقا نقد باید وجود داشته باشد چرا که تا اصحاب رسانه در نقد کردن آزاد نباشند، مشکلی شناسایی و حل نمی شود اما این نقد نباید بر مبنای دروغ باشد.
استاندار فارس، یکی از موفقیت های این استان در سال 95 را کاهش میزان بیکاری دانست و افزود: در حالی که سال گذشته میزان بیکاری متوسط کشوری از 11 درصد به 12 و چهار دهم درصد رسید، میزان بیکاری در فارس با 2 و یک دهم درصد بهبود نسبت به متوسط کشوری، از 12 به 11 و چهار دهم درصد کاهش یافت.
وی اظهار کرد: در مجموع امسال استان به نسبت گذشته در وضعیت بهتری قرار دارد که این حاصل تفاهم، همکاری و همراهی بخش دولتی و خصوصی است، هر چند هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم اما باید با تداوم این همدلی و همراهی این فاصله به مرور کم شود.
افشانی ادامه داد: در راه تحقق این مهم، بخشی از وظایف بر عهده مدیران دولتی و بخشی بر عهده مدیران و فعالان بخش خصوصی است و همه باید در این راه به وظیفه خود به شکل مطلوب عمل کنند.
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، افزایش میزان منابع دریافتی بانک های استان را یک اقدام مثبت دانست و افزود: یکی از مشکلات کنونی اقتصاد ما بالا بودن نرخ بهره بانکی است و به همین دلیل مردم ترجیح می دهند که به جای گرفتن تسهیلات از بانک، پول خود را در بانک ها سپرده گذاری کنند و همین این امر سبب شده که امروز نسبت مصارف به منابع کمتر باشد.
افشانی، همچنین ابراز امیدواری کرد که نسبت مصارف به منابع بانکی در استان در سال 96 حداقل یک رتبه ارتقا یابد.
وی افزود: بانک ها باید رسیدن به این مهم را از اهداف خود قرار دهند و عملکرد برخی بانک ها هم به گونه ای نباشد که اعتبار دیگر بانک ها خدشه دار شود.
استاندار فارس اضافه کرد: امیدواریم با بحث هایی که در سطح ملی دنبال می شود در آینده نزدیک شاهد کاهش نرخ تسهیلات و سپرده های بانکی باشیم تا این امر نیز به رونق هرچه بیشتر اقتصاد بیانجامد.
وی، بر لزوم توجه دستگاه های اجرایی مرتبط به پنج بسته اقتصاد مقاومتی ابلاغی معاون اول رئیس جمهوری نیز تاکید کرد و بیان داشت: باید از این دستورالعمل ها و مصوبات حداکثر استفاده را در استان داشته باشیم.
افشانی، همچنین اقدام این استان در بحث جذب منابع طرح ارتقای تولید را قابل قبول و مطلوب دانست و گفت: امسال نیز هیچ سقفی برای دریافت تسهیلات از محل 30 هزار میلیارد تومان مصوب وجود ندارد و هر طرحی که ارائه شود تسهیلات آن دریافت خواهد شد.
استاندار فارس، از مدیران دستگاه های اجرایی استان نیز خواست که برنامه ششم را به دقت مطالعه کنند و هرکجا که می توانند از مواد و تبصره های آن استفاده کنند.
وی گفت: بسیار ضروری است که مدیران به این برنامه اشراف داشته باشند و متناسب با حوزه کاری آن را دنبال کنند تا با توجه به احکام تعریف شده در توزیع بودجه، سهم استان را به نحو مطلوب به دست آورند.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.