به گزارش دریافتی شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، بهزاد مریدی در جمع هنرمندان هنرهای تجسمی فارس افزود:بدون گفتمان و جریان سازی نمی توان به اقتصاد هنر دست پیدا کرد، جریان های تاثیرگذار باید جامعه را به دیدن و خریدن آثار هنری ترغیب کنند.
وی بیان کرد:‌در کشورهای پیشرفته مهمترین مراکز شهری به کتابخانه و نگارخانه تبدیل شده است واین فضا هرکس ازجمله گردشگران را به خود جلب می کند اما متاسفانه در شهر ما ویترین های بزرگ به محل پوشاک و کفش تبدیل شده است و اگر آینده هنر را می خواهیم باید امروز به اقتصاد هنر دست پیدا کنیم.
مریدی ادامه داد:‌مطب های پزشکان به عنوان اهدافی باید باشد که هنرمندان از آن به عنوان گالری استفاده کنند تا فضای خمودی از اینگوه فضاهای درمانی بیرون برود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این نشست که با عنوان هنر معاصر در نگارخانه وصال شیراز برگزار شد، گفت:آموزشگاه ها و نگارخانه ها برای ارتقای سطح هنر فارس باید با هم همکاری داشته باشند، بخش هنری فرهنگ و ارشاد فارس و استان هرچه که دارد باید در اختیار آموزشگاه ها قرار دهد.
مریدی با تاکید بر اینکه آموزش باید در نهایت به خلق آثار بدیع هنری تبدیل شود و در این عرصه موثر باشد، اظهار داشت:هدف از آموزش صرفا تبدیل شدن به مدرس در یک رشته قابل قبول نیست و هنرمندان نباید فقط این راه را انتخاب کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با یادآوری این مطلب که بایستی افزود: اقتصاد هنر در رشته های تجسمی بهتر می تواند تبلور یابد، چراکه شاکله آن در هنرهای تجسمی موجود است.
دریافت خبر:‌فاطمه هاشمی نیک ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
3002/1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.