به گزارش دریافتی جمعه ایرنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی شیراز، شاپور رستمی در جلسه کمیسیون گردشگری با موضوع مثلث طلایی گردشگری ایران (فارس، اصفهان، یزد) در شیراز افزود: به رغم اقدامات انجام شده در این زمینه همچنان بر این باوریم که با توجه به گستردگی حوزه گردشگری، نمی توان یک دستگاه و مجموعه را به تنهایی متولی این صنعت دانست و توسعه این صنعت نیاز به عزم عمومی دارد.
وی ادامه داد: در اجرای مثلث طلایی گردشگری ایران، هم بخش دولتی، هم بخش خصوصی و هم مردم باید در کنار هم قرار گیرند و هر یک نقش خود را ایفا کنند تا نتایج مطلوبی حاصل شود.
او اظهار کرد: باید به گونه ای اقدام شود که مثلث طلایی گردشگری ایران دستارودهای خوبی برای فارس به دنبال داشته باشد و این کار با انجام مطالعات جامع و تهیه سند چشم انداز برای استان همراه باشد تا حرکت ها بر اساس نقشه راه و سند بوده و سلیقه های شخصی در آن نقشی نداسته باشد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز هم گفت: توجه جدی به گردشگری در فارس و بهره برداری مطلوب از این صنعت سبب خواهد شد که حرکت های مثبت و ماندگار در جهت افزایش تولید و ایجاد اشتغال در این استان شکل گیرد.
جمال رازقی افزود: جایگاه استان فارس و شهر شیراز با توجه به بهره مندی از ظرفیت های گردشگری ویژه ای همچون تخت جمشید و پاسارگاد و آرامگاه شاعرانی چون حافظ و سعدی به مراتب باید بیش از آنچه امروز هست باشد.
وی ادامه داد: به رغم وجود این آثار و بناهای شاخص جهانی، شرایط استانداردهای ما در حفاظت، نگهداری و بهره برداری از این آثار با استانداردهای جهانی فاصله بسیار دارد که در این زمینه نیز باید حتما فکر جدی شود.
او گفت: با یک مقایسه بین ظرفیت ها و پتانسیل های فارس در حوزه گردشگری و جایگاه این استان در این زمینه در کشور، می توان به این نتیجه رسید که در زمینه گردشگری در حق استان فارس و شهر شیراز ظلم شده است.
رازقی افزود: اقتصاد کشور نیاز به جراحی عمیق دارد و دولت دوازدهم نیز راه سختی برای اصلاح آن پیش رو دارد که در این زمینه همه باید یاری کننده دولت باشیم.
وی، بر لزوم حضور و مشارکت بخش خصوصی فعال در عرصه گردشگری استان در زمینه تحقق مثلث طلایی گردشگری کشورمان گفت: مرکز اصلی و دبیرخانه این طرح باید با حمایت بخش های دولتی، خصوصی و نمایندگان مجلس در شیراز مستقر شود چرا که فارس در حوزه گردشگری در ایران و جهان حرف برای گفتن دارد.
وی افزود: امروز برخی دیگر استان ها در تلاش هستند تا خود را به عنوان مرکز گردشگری ایران معرفی کنند در حالی که فارس بیشترین قابلیت را در این زمینه دارد که باید مرد توجه قرار گیرد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس هم گفت: پیشنهاد ایجاد مثلث طلایی گردشگری ایران بین استان های فارس، اصفهان و یزد در شیراز مطرح شد که تایید آن بیانگر ظرفیت های ویژه فارس در صنعت گردشگری است.
مصیب امیری افزود: هر سه استان تشکیل دهنده مثلث طلایی گردشگری ایران (فارس، اصفهان، یزد) دارای ظرفیت های مناسبی هستند که باید از آنها برای رونق و توسعه صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی کشور استفاده شود.
دریافت خبر: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.