به گزارش خبرنگار ایرنا هادی درفشی، پنجشنبه در نشست شورای معاونان بنیاد مسکن استان فارس در شیراز اظهار داشت: با توجه به حادثه خیزبودن کشور و وقوع زلزله های متعدد در سال های مختلف، در قالب اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی از سال 84 تاکنون شمار واحدهای مسکونی روستایی مقاوم از هفت درصد به 40 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: بر اساس طرح مقاوم سازی مسکن روستایی، سالانه باید 200 هزار واحد مسکونی در کشور مقاوم سازی شود که از سال 84 تا کنون برای مقاوم سازی یک میلیون و 750 هزار واحد مسکونی روستایی قرار داد منعقد شده و یک میلیون و 575 هزار واحد نیز مقاوم سازی شده است.
معاون بنیاد مسکن کشور ادامه داد: قبل از اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی نیز با اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی از سال 74 تا 84 تنها 200 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور بهسازی شد.

** شناسایی بیش از سه هزار خانواده روستایی دارای 2 معلول
معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در بخش دیگری از مطالب خود گفت:
خانه دار شدن خانوارهای روستایی دارای 2 معلول در کشور با پشتوانه مردمی، کمک نیک اندیشان و خیران، یکی از اولویت های امسال این بنیاد است.
درفشی افزود: هم اکنون 11 هزار خانواده دارای 2 معلول و بیشتر در کشور وجود دارد که از این تعداد 2 هزار خانوار دارای مسکن شده اند.
این مقام مسئول بیان کرد: احداث واحدهای مسکونی برای خانواده های دارای 2 معلول براساس تفاهم نامه میان سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و برخی نهادهای دیگر در دستور کار دولت یازدهم قرار گرفت و تا کنون سه هزار و 600 خانواده روستایی دارای 2 معلول در کشور شناسایی شده است.
وی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می شود تا سال 97 هیچ خانواده دارای 2 معلول روستایی در کشور بدون مسکن و یا بد مسکن نباشد.

** اجرای طرح هادی در بیش از 15 هزار روستا
درفشی، از تهیه و اجرای طرح هادی در روستاهای کشور به عنوان یکی دیگر از اولویت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال 96 یاد کرد و اظهار داشت: از مجموع 39 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور، تاکنون طرح هادی در بیش از 15 هزار و 800 روستا اجرا شده است.
وی ادامه داد: تا کنون در بیش از 40 درصد روستاهای کشور طرح هادی اجرا شده و امسال تهیه و اجرای این طرح در سایر روستاها در حال انجام است.
به گفته معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، سالانه 30 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های هادی روستایی در کشور مورد نیاز است.
درفشی همچنین بیان کرد: سه هزار و 500 کیلومتر از معابر روستایی کشور در 1.5 سال گذشته با بیش از 25 میلیون متر مربع آسفالت و قیر رایگان، نوسازی و بهسازی شده است.
وی، توجه خاص به توسعه و عمران روستایی را از رویکردهای مهم دولت دانست و گفت: از جمله اقدمات دولت در این زمینه، اختصاص قیر رایگان برای مناطق روستایی، تشکیل معاونت توسعه روستایی در زیر مجموعه معاونت ریاست جمهوری و تشکیل کارگروه توسعه روستایی در استان ها بوده است.
درفشی افزود: ایمن سازی و ساماندهی بافت روستایی و نوسازی سالانه 200 هزار مسکن روستایی، بازنگری طرح های هادی گذشته و بهسازی محیط روستایی از جمله اقدامات در دست انجام این بیناد در سال 96 است.
این مقام مسئول همچنین با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' بر لزوم تامین معیشت در مناطق روستایی تاکید کرد و گفت: لایحه ای برای تخصیص 15 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی در مناطق روستایی تدوین شده است.
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.