عده ای از اهالی شهر کازرون روز نهم تیرماه جاری با حضور در محل چاه های آب آشامیدنی شمال این شهر به آنچه کاهش حریم این چاه ها از 300 متر به 170متر نامیدند، اعتراض کردند.
سید کمال علوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جلسه ای با حضور 21 نفر از کارشناسان و مدیران کل در مرکز استان تشکیل و مقرر شد برای مشخص شدن حریم قانونی چاه های آب آشامیدنی شمال شهر کازرون با دستگاه های حفار اقدام لازم صورت گیرد.
وی اظهار کرد: در صورتی که نتایج این بررسی موید این باشد که ساخت و سازی که قرار است در این محدوده انجام شود بر کیفیت آب این منطقه تاثیر خواهد گذاشت از عملیات ساخت و ساز جلوگیری می شود.
علوی بیان کرد: با این وجود روزهای اخیر برخی افراد از حفاری دستگاه های ذیربط برای بررسی کارشناسی جلوگیری کردند.
فرماندار شهرستان کازرون با بیان این که در صیانت از حقوق مردم از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم کرد، گفت: با این وجود، حضور در تجمع هایی همچون اعتراض جمعی مورخ نهم تیرماه جاری فاقد مجوز قانونی است و انتظار می رود که شهروندان ضمن خودداری از شرکت در چنین تجمع هایی، منتظر نتایج بررسی های کارشناسی باشند.
اخیرا زمینی به وسعت 27 هزار مترمربع توسط فردی در اطراف چاه های آب شمال شهر کازرون خریداری شده که مالک آن قصد دارد در این اراضی مبادرت به ساخت و ساز کند و معترضان خواستار این هستند که حریم این چاه ها که پیشتر 300 متر بوده همچنان رعایت شود و این حریم به 170متر کاهش نیابد.
شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
7372 /6118/ 2027
خبرنگار: ناصر درخشنده ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.