به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا ، این متخلف اقدام به تخریب و شخم زدن این اراضی کرده بود و سند ومدرکی دال برمالکیت نسبت به این اراضی نداشت و مستند بر ماده 690 قانون مجازات اسلامی به رفع تصرف از اراضی و یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
پارک ملی بمو با مساحت 48هزار و211 هکتار در شمال شرقی شهر شیراز قرار دارد، این منطقه دارای آب و هوایی نیمه خشک و فاصله آن تا شهر شیراز حدود 30 کیلومتر است.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر لزوم رعایت آموزه های زیست محیطی در مناطق حفاظت شده تاکید کرد و بیان داشت : گونه های شاخص جانوری پارک ملی بمو شامل پلنگ، گرگ، قوچ و میش ، کل و بز و آهو گراز و کفتار است .این منطقه زیستگاه و ذخیره گاه ارزشمندی برای حفظ گونه های گیاهی و جانوری است که تحت مدیریت حفاظت محیط زیست قرار دارد .
نبی الله مرادی با بیان اینکه پارک ملی بمو به واسطه جمعیت علفخواران، یکی از بهترین زیستگاه های پلنگ ایرانی در کشور محسوب می شود گفت : تا کنون تصاویر حرفه ای از پلنگ در این منطقه ثبت شده است.
مرادی ادامه داد : گونه های گیاهی شناسایی شده در پارک ملی بمو به حدود 600 گونه می رسد .اهمیت وجودی گونه های انحصاری گیاهان در پارک ملی بمو نشان از غنی بودن ذخائر توارثی آن و از نظر حفظ ذخائر ژنتیکی جایگاه ویژه ای دارد.
به گفته سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس پارک ملی بمو نمونه برجسته زیست بوم طبیعی نسبتا بکر در شمال شهر شیراز و در شرق شهر زرقان است این منطقه شامل 620 گونه گیاهی با 30 گونه بومی و دهها گونه جانوری شامل پرندگان، پستانداران و خزندگان است و یک ذخیرگاه ژنی کم نظیر در منطقه محسوب می شود .
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.