محمد میرزابیگی، دوشنبه در حاشیه آیین نکوداشت رئیس پیشین دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه(س) در شیراز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: این یک هزار مرکز توانسته اند، خدمات خود را با شرایط و استانداردهای جدید تطبیق دهند از این رو مجوز فعالیت در حوزه پرستاری در منزل را دریافت کرده اند.
وی افزود: در این زمینه همه استانداردهای لازم در نظر گرفته شده و منطبق با نیازهای کشور و جامعه هدف، برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است
میرزا بیگی با اشاره به اینکه آیین نامه و دستورالعمل خدمات پرستاری در منزل به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است، اظهار داشت: وجود این مراکز باعث می شود کسانی که دغدغه کار پرستاری دارند و دلسوزانه برای بیماران وقت می گذارند و از دانش پرستاری هم بهره هستند در این کار ورود کنند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: خدمات پرستاری در منزل منطبق با پرستاری جامعه نگر است، این خدمات عرصه وسیعی برای اشتغال پرستاران ایجاد می کند و هزاران پرستار بازنشسته که توانایی و علاقه به خدمت دارند می توانند وارد این عرصه شوند.
میرزا بیگی ادامه داد: با توجه به اینکه از سال تحصیلی جدید هر سال 15 هزار نفر در رشته پرستاری دانش آموخته می شوند، با وجود فعالیت این مراکز، بازار بزرگی برای اشتغال این پرستاران ایجاد شده است.
این مقام مسئول افزود: درواقع خدمات پرستاری در منزل در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و با هدف توانمند سازی جامعه پرستاری و همچنین در چارچوب استفاده منطقی و کارشناسی از مهمترین خدماتی است که در بازپروری بیماران تاثیر بسزایی دارد.
میرزابیگی اضافه کرد: شرح وظایف همه گروه های پرستاری در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین شده و تعرفه های خدمات پرستاری در منزل و پرستاری جامعه نگر نیز در شورای عالی بیمه مصوب شده و تحت پوشش بیمه نیز قرار گرفته است.
معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حرفه پرستاری را توام با عطوفت و مهربانی دانست و گفت: تاثیر گذاری پرستاران در بهبود شرایط بیماران غیر قابل انکار است، مواردی بوده است که پرستاری حرفه ای و منطبق با دانش، جان بیماران را از پرتگاه مرگ نجات داده است.
میرزابیگی افزود: هم اینک 60 هزار دانشجو، 140 هزار دانش آموخته، 20 استاد تمام و 14 هزار مدیر پرستاری در کشور وجود دارد و آنها در بیمارستان ها و 190 دانشکده پرستاری به بیماران خدمات می دهند.
وی ادامه داد: این طیف وسیع از جمعیت پرستاری، خدمات ارزشمندی در حوزه بهداشت و درمان کشور داشته است و دلسوزانه، همراه با تعقل، دانش و توام با مهر به بیماران خدمات خود را ارائه داده اند و یا در مراکز علمی و دانشگاهی به تربیت نسل جوان پرستاران همت گماشته اند.
قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این آیین بیان کرد: در چند سال گذشته، با همت حوزه پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اتفاقات خوبی در مجموعه پرستاری رقم خورده که از بزرگترین دستاوردها می توان به پرستاری در منزل اشاره کرد.
عبدالخالق کشاورزی، افزود: رویکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی، مبتنی بر
اجرای یکپارچه خدمات در حوزه سلامت است و این مهم در دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه خوبی انجام می شود.
در این آیین از دکتر فرخنده شریف، رئیس پیشین دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) شیراز و محبوبه ظریفکار فرد، مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به پاس خدمات رسانی در عرصه پرستاری، تجلیل شد.
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.