به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی پژوهش جهرمی، دوشنبه در گردهمایی منتخبان دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرهای استان فارس در شیراز، مشارکت حداکثری در انتخابات را از مطالبات اصلی رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: دولت تدبیر و امید نیز از طرق مختلف کوشید تا شرایط و زمینه یک حضور پرشور و حماسی فراهم شود.
وی ادامه داد: در بحث مشارکت عده ای از طریق تریبون ها، رسانه ها و سایت ها در قالب منتقدان دولت ورود کرده بودند که نحوه فعالیت و عملکرد آنها در تضعیف روحیه و اراده مردم برای مشارکت در انتخابات می توانست بسیار تاثیرگذار باشد.
پژوهش جهرمی‌ بیان کرد : نحوه انتقاد منتقدان به گونه ای بود که علاوه بر دولت، نظام نیز زیر سوال می رفت و گویی که نظام برای رفت مشکلات مردم هیچ کاری انجام نداده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: این افراد با هدف قرار دادن اقدامات و کارهای دولت در مباحث داخلی و اقتصادی و در بحث برجام به دنبال تخریب دولت و ایجاد ناامیدی در مردم بودند که در مقابل این تخریب ها اقدامات بسیاری از سوی دلسوزان و علاقه مندان به نظام برای تشویق و ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات انجام شد.
پژوهش جهرمی، مشارکت مردم فارس در انتخابات 29 اردیبهشت را پس از تهران بالاترین میزان مشارکت در کشور دانست و افزود: در این انتخابات آنچه مورد تاکید استاندارفارس و عوامل اجرایی و برگزارکنندگان انتخابات بود، قانونمند برگزار شدن انتخابات و رعایت حقوق مردم و داوطلبان انتخابات بود که به همین منظور و با هدف تسلط فرمانداران، بخشداران و کارشناسان به قانون انتخابات، برگزاری دوره های آموزشی در استان از آبان سال 95 در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: البته ما ادعای بی خطا بودن نداریم اما تلاش سعی و کوشش خود را به کار گرفتیم که انتخابات با کمترین خطا و مشکل و در امنیت کامل برگزار شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در 102 شهر و 2 هزار و 407 روستای استان افزود: از مجموع هشت هزار و 209 منتخب شوراهای اسلامی شهر و روستا، هفت هزار و 923 نفر از منتخابان مرد و 286 نفر نیز زن هستند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز 29 اردیبهشت ماه امسال برگزار شد.
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده :‌غلامرضا مالک زاده
6122 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.