به گزارش ایرنا آیت الله سید علی اصغر دستغیب، یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در شیراز افزود: تاکنون در بحث توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) اقدامات خوبی از سوی مسئولان و مجموعه های مختلف انجام شده اما برای حل و فصل برخی مشکلات موجود از جمله ساماندهی راه های دسترسی و مسیرهای منتهی به حرم شاهچراغ (ع) باید تدبیری اندیشیده شود.
وی ادامه داد: در کنار توسعه عمرانی، مسائل فرهنگی محدوده اطراف حرم مطهر نیز مورد توجه قرار دارد و همواره بر لزوم حفظ و نگهداری از آثار و میراث فرهنگی اطراف حرم مطهر نیز تاکید شده است.
آیت الله دستغیب، با اشاره به انتخاب شعار 'در شادی اهل بیت (ع) شاد باشیم' برای دهه کرامت امسال بیان کرد: باید برنامه های جشن ها، مناسب های مذهبی و ایام شادی اهل بیت (ع) به گونه ای برنامه ریزی شود که مردم احساس شادی و نشاط واقعی داشته باشند.
وی ادامه داد: در 2 سال گذشته و با ابتکار تولیت مقدس آستان قدس رضوی (ع)، برنامه ای با عنوان 'هم اندیشی عتبات مقدس' شکل گرفته که علاوه بر تولیت های عتبات مقدس کشورمان، تولیت های عتبات کشورهای عراق و سوریه نیز در آن حضور یافتند.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، در مورد تهیه دانشنامه حضرت شاهچراغ (ع) هم گفت: این دانشنامه هم اینک در مرحله نهایی قرار دارد و کسانی که منابع معتبری در اختیار دارند می تواند در تکمیل این دانشنامه همکاری کنند.
از یکم ذیقعده سالروز تولد حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان دهه کرامت نام نهاده شده و روز ششم ذیقعده که در میانه این دهه قرار دارد به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) نامگذاری شده است.
امسال اول ذی العقده سالرزو تولد حضرت معصومه (س) مصادف با سوم مرداد، بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) برابر با هشتم مرداد و میلاد حضرت علی بن موسی الر رضا (ع) مصادف با سیزدهم مردادماه است.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.