به گزارش دریافتی چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی فارس، عبدالکریم نباتی افزود: بر اساس قوانین قبلی، افرادی که وجوهی را تحت عنوان حق بیمه به صندوق های بازنشستگی پرداخت می کردند به علت تغییر محل کار و خدمت ویا طبق ضوابط قانونی از جمله تغییر وضع استخدامی، تغییر صندوق بازنشستگی، انتقال، اخراج، استعفا، بازخرید خدمت و اتمام یا فسخ قرارداد می توانستند از شمول صندوق بیمه ای خود خارج و مشترک جدید صندوق تامین اجتماعی و بالعکس شوند.
مدیرکل تامین اجتماعی فارس با اشاره به تصویب این قانون در برنامه سوم توسعه اظهار کرد: قانون تغییر صندوق بازنشستگی اولین بار در برنامه سوم توسعه و با تنفیذ آن در برنامه های چهارم و پنجم توسعه تا پایان سال ٩٥ اجرا می شد.
وی ادامه داد: با خاتمه یافتن اعتبار قانون برنامه پنجم توسعه و عدم پیش بینی مقررات مشابه در برنامه ششم توسعه ، سازمان تامین اجتماعی با صدور دستورالعملی جدید ، اخذ درخواست تغییر اختیاری صندوق بازنشستگی متقاضیان را از ابتدای امسال منتفی کرد.
نباتی بیان کرد: چنانچه از ابتدای امسال تاکنون، درخواستی در این زمینه از سوی متقاضیان، دستگاه ها و صندوقهای ذیربط دریافت شده باشد ، بلا اثر است و نقل و انتقال سوابق بیمه ای افراد از سایر صندوق ها به سازمان تامین اجتماعی متوقف خواهد شد.
وی درعین حال گفت: اخذ درخواست مجدد از آن دسته از بیمه شدگان که درخواست تغییر صندوق آنها تا پایان اعتبار قانون برنامه پنجم توسعه ( اسفند ٩٥ ) به شعب این سازمان ارائه شده اما به هر دلیل مانند اتمام مهلت یک ساله و عدم پرداخت کامل مابه التفاوت منجر به تولید سابقه نشده باشد و همچنین انجام مابقی تشریفات قانونی برای درخواست هایی که مهلت یکساله آنان منقضی نشده بلامانع خواهد بود .
مدیرکل تامین اجتماعی فارس ادامه داد: تداوم پرداخت بیمه آن دسته از پرسنل غیررسمی دولت که به محض تغییر وضعیت استخدامی از پیمانی به ازمایشی و یا رسمی ، درخواست استمرار بیمه پردازی خود را در صندوق تامین اجتماعی به شعب سازمان یا دستگاه محل خدمت بنمایند بلامانع است. زیرا بین پرداخت حق بیمه و شمول مجدد آنان در مقطع تبدیل وضعیت استخدامی فاصله ای ایجاد نمی شود.
6114/ 2027
دریافت خبر: عبدالهی ** انتشار: نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.