به گزارش ایلنا، سید محسن علوی که در جمع منتخبان شوراهای اسلامی شهر و روستای حوزه انتخابیه سخن می‌گفت، ضمن تقدیر از زحمات تمامی عوامل برگزاری انتخابات در دو شهرستان اظهار کرد: شوراها سیاسی نیستند و پارلمان های محلی برای پیشرفت شهر و روستا هستند و نگاه باید خدمت به مردم باشد، انتخابات تمام شده و دوره رقابت گذشته و دوره رفاقت آغاز شده است چرا که در فضای رفاقت می توان کارها بصورت مطلوب پیش برد.

خادم مردم لامرد و مهر ادامه داد: بودجه خوبی با پیگیری سال‌گذشته به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های حوزه انتخابیه از محل اعتبارات عوارض ارزش افزوده واریز شد و شوراها می‌توانند بسیاری از درخواست‌های مردم را پاسخ دهند. دهیاران و شوراهاباید با برنامه ریزی در صرفه جویی و اجرای دقیق پروژه های عمرانی دقت لازم را داشته باشند و همچنین مدیران هم بر پروژه ها نظارت بیشتری داشته باشند.

طرح‌های عمرانی را به پیمانکاران بومی واگذار کنید

وی خطاب به شوراها گفت: طرح‌های دهیاری‌ها را به پیمانکاران واجد شرایط بومی در حوزه انتخابیه  واگذار کنید و پیمانکاران بومی هم باید از نیروی بومی استفاده کنند تا اینکه عواید عوارض ارزش افزوده بین همین مردم بچرخد. سرمایه‌گذاران بومی را تشویق کنید تا در منطقه ویژه اقتصادی لامرد سرمایه‌گذاری کنند و این سرمایه در منطقه بماند و یک تحولی را در اقتصاد مردم ایجاد کند.

علوی با بیان اینکه افق بسیار روشنی در انتظار مردم حوزه انتخابیه است، افزود: اجرای فازهای آلومینیوم می‌تواند علاوه بر ریشه‌کنی بیکاری در منطقه کمک شایانی به کاهش نرخ بیکاری در استان فارس کند. پروژه‌های در حال اجرا و پیش‌بینی شده در منطقه ویژه اقتصادی و صنایع انرژی لامرد با اجرای زیرساخت‌هایی از جمله آزادراه لامرد-پارسیان، نیروگاه برق ۹۳۰ مگاواتی غدیر، شهرک مسکونی تابناک و انتقال آب از دریا می‌تواند حوزه انتخابیه را در مسیر ریل بزرگ توسعه همه جانبه قرار دهد.

خادم مردم لامرد و مهر در خانه ملت اضافه کرد: مشکلات محیط زیستی شهرک‌مسکونی ۵۰ هزار نفری تابناک در لامرد رفع شد و به‌زودی پس از تایید شورای برنامه‌ریزی استان در وزارت‌ راه و شهرسازی تایید و نهایی می‌شود.

علوی با ارائه گزارشی به مردم افزود: هدف اصلی حضورم در انتخابات، رفع معضل بیکاری جوانان حوزه انتخابیه بوده و باید همه با هم تلاش کنیم تا بتوانیم به نتایج خوبی دست یابیم.

وی با بیان اینکه سال‌گذشته اولویت ما بر جذب اعتبارات عمرانی و پیگیری فعال‌شدن طرح‌های عمرانی و همچنین پیگیری مسائل بهداشت و درمان در حوزه انتخابیه بوده، اظهار داشت: اخذ مصوبه آزادراه لامرد -پارسیان ، جذب اعتبارات اسناد خزانه و واریز عوارض ارزش افزوده به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، فعال کردن فرودگاه بین‌المللی لامرد و… از مهم‌ترین پروژه‌هایی بود که پیگیری و نتایج بسیار خوبی به دنبال داشت.

نماینده مردم لامرد و مهر با تاکید بر ضرورت اجرای شعار مقام معظم رهبری «سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» بیان کرد: مهم ترین خواسته‌های اصلی جوانان، رفع معضل بیکاری در این منطقه بوده است. اولویت ما در یک‌سال و نیم آینده پیگیری طرح‌های صنعتی و اشتغال جوانان است که پیگیری مسائل بهداشت و عمران هم در اولویت دوم و پروژه های عمرانی در اولویت سوم قرار دارد که باید شوراها و مدیران اجرایی منطقه در کنار ما باشند تا بتوانیم برنامه های در دست اقدام را بطور کامل به جلو ببریم.

وی با بررسی نقاط ضعف و قوت ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه، بیان کرد: مطابق این ماده؛ تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارتخانه‌های نفت و نیرو و سازمان انرژی اتمی و بنگاه‌های اقتصادی نهادهای عمومی غیردولتی مکلفند در طول اجرای برنامه، در پروژه‌های خود و در شرایط برابر به پیمانکاران بومی واجد شرایط استانی اولویت دهند و در قرارداد با تمامی شرکت‌ها و پیمانکاران، اولویت با به‌کارگیری‌ نیروهای بومی استانی(در شرایط برابر از نظر علمی و تجربی و با اولویت محل سکونت نزدیک‌تر) را درج و بر حسن اجرای آن نظارت کنند.

منع پیمانکاران در استفاده از نیروهای غیربومی با تصویب قانون برنامه ششم

او اضافه کرد: از نقاط قوت این قانون این است که پیمانکاران مستقر در حوزه انتخابیه حق استفاده از نیروی غیربومی را ندارند. فرصت‌های شغلی مستقیم و غیر مستقیم قابل‌توجهی با راه‌اندازی صنایع آلومینیوم لامرد، اتان‌گیری شهرستان مهر و صنایع پایین دستی دیگر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد ایجاد خواهد شد که با این ماده قانونی برنامه ششم توسعه می‌توانیم با تشکیل کمیته اشتغال از فرصت‌های شغلی برای جذب نیروهای بومی صیانت کنیم.

وی ادامه داد: پیمانکاران با اجرای قانون برنامه ششم توسعه موظف به استفاده از نیروهای بومی حوزه انتخابیه شدند و حق بکارگیری نیروهای غیربومی را ندارند و فقط در مواردی که نیروهای مدنظر در منطقه موجود نباشد و آن هم در استان یا خارج از استان برای جذب اقدام کنند.

لزوم حمایت شورای تامین از کمیته اشتغال

علوی از تشکیل کمیته های صنعت و اشتغال خبر داد و گفت: لازم است که همه از فرصت های شغلی برای استفاده از  نیروی بومی صیانت کنیم و کمیته های اشتغال و صنعت در زیرمجموعه دفاتر نماینده برای رفع مشکلات صنایع و اشتغال جوانان پیش بینی شده است که با حضور نمایندگان اداره کار، فرماندار، دفتر نماینده ، دستگاه قضایی و دیگر نهادهای مرتبط با حوزه اشتغال تشکیل می شود و حمایت شورای تامین از کمیته اشتغال ضروری است تا عدالت در جذب نیروهای بومی با مشخص شدن اولویت ها برقرار شود و جوانان از این طریق به صنایع معرفی شوند.

در ادامه علوی از منتخبان شوراها خواست تا هرچه سریعتر رابطین عمرانی را به دفتر نماینده معرفی کنند و بیان داشت: شوراها در کنار ما قرار بگیرند و در اطلاع رسانی به مردم کمک کنند و علاوه بر گزارش و پیگیری مسائل عمرانی به مجموعه دفتر، گزارش وقایع آن محل خود را برای ما ارسال کنند.

وی با بیان اینکه مردم می توانند مکاتبه خود با دفتر را از طریق رابطین به دفتر تهران ارسال کنند، گفت: برای کاهش هزینه ها ، مکاتبه با دفتر نماینده از طریق نرم افزار تلگرام با شماره های معرفی شده ، انجام می شود و این نامه برای وزارتخانه مربوطه ارسال می شود و مردم  پاسخ آن  را می توانند از طریق این شماره ها پیگیری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.