به گزارش ایرنا، امام جمعه اهل سنت خنج در بیانیه ای که روز پنجشنبه انتشار یافت اعلام کرد: روز جهانی قدس روز ندای رهبر فقید انقلاب امام خمینی (ره) برای بیداری مسلمانان جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اعلام مخالفت جهان اسلام علیه ظلم و بی عدالتی صهیونیستها و استکبار جهانی است.
شیخ عبد الصمد ابونجمی افزوده است: امسال در حالی راهپیمایی روز جهانی قدس را برگزار می کنیم که آمریکا وهمپیما نانش با عهد شکنی هایشان، خصومت دیرینه خود را بیشتر نمایان کرده اند و حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس جواب محکمی در برابر پیمان شکنان خواهد بود.
وی بیان کرد: از آحاد مردم خواهانیم که با شرکت گسترده در این راهپیمایی خشم و انزجار خود را از آمریکای جهانخوار و صهیونیست غاصب نشان دهند، بی شک این حضور باعث سربلندی نظام جمهوری اسلامی در جهان و سر افکندگی استکبار جهانی و صهیونیست غاصب خواهد بود.
شیخ عبدالمجید غنی پور، امام جمعه اهل سنت چاه طوس و معاون مدارس علوم دینی شهرستان خنج نیز با صدور بیانیه ای، شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس را یک تکلیف الهی دانسته و بیان کرده است: روز جهانی قدس، روز دفاع از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف است، با حضور با شکوه خود در این راهپیمایی، به دشمنان اسلام نشان خواهیم داد، مردم شیعه و سنی منطقه با یکدیگر برادرند و در تمام صحنه ها با اتحاد و یکپارچگی حضور خواهند داشت.
جامعه روحانیت اهل سنت شهرستان خنج هم در بیانیه ای که به همین مناسبت انتشار داده اند، اظهار داشتند: روز قدس میراث گرانبهای بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی و بیانگر عمق دوراندیشی و هوشمندی امام خمینی (قدس سره)‌ است.
این بیانیه افزوده است: تاکیدات رهبر معظم انقلاب نیز حضور گسترده مردم در این راهپیمایی را پیش از پیش لازم و ضروری ساخته است از این رو جهان اسلام و مجامع اسلامی باید قدرتمندانه تر از سال های قبل به یاری مردم مقاوم فلسطین بشتابند.
شیخ مصطفی هوشمند امام جمعه اهل سنت بیغرد و شیخ بهرام نصیری امام جمعه اهل سنت سده هم در بیانیه ای اعلام کردند: در روز جمعه (دوم تیرماه) همگام با مردم خدای جوی ایران اسلامی در راهپیمایی با شکوه روز قدس شرکت می کنیم و از آحاد مردم همیشه در صحنه و روزه دار نیز دعوت می نماییم با حضور قدرتمندانه خود در راهپیمایی روز جهانی قدس لرزه بر اندام پوشالی آمریکا و رژیم غاصب فلسطینی بیندازند.
امام خمینی (ره) در شانزدهم مرداد سال 58 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین روز جهانی قدس نام نهادند.
7367 /6118
خبرنگار: عبدالله اعظمی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.