به گزارش ایرنا ، این جشنواره ملی با ارسال حدود 400 تصویر و 10 فیلم کوتاه از 28 فرودین تا 10 خرداد 96در تهران برگزار شد و طرح حفاظت از تالاب های ایران را به تصویر کشید .
تصاویر و فیلم های ارسالی به این جشنواره بیانگر زیبایی ها و اهمیت رابطه انسان با تالاب در کشورمان است و آثار دریافتی در این جشنواره در اینده ای نزدیک در قالب نمایشگاهی عرضه خواهد شد .
جواد آرمانمهر عکاس محیط زیست فارس با فیلم خاطرات یک دریاچه دراین جشنواره شرکت کرد و مقام برتر را به دست آورد.
آرمان مهر عکاس و کارشناس روابط عمومی و مسئول سمعی بصری اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: عکاسی و فیلمبرداری از جمله حرفه هایی است که می تواند به طور مستقیم چالش ها و مسایل و مشکلات زیست محیطی را بازگو نماید، انعکاس هر عکس از آموزه های زیست محیطی یا چالش هایی که دراین حوزه وجود دارد می تواند اقدامی در جهت تبیین افکار عمومی و روشنگری برای پاسداشت ارزش های زیست محیطی باشد.
آرمان مهر با بیان اینکه عکس و فیلم در کنار متن و گفتار می تواند در حوزه محیط زیست اثر گذار باشد گفت: ابزارهای رسانه ای باید بیش از پیش به خدمت گرفته شود تا بتوانیم طبیعت و زمین و این آب و خاک را از گزند آلودگی ها مراقبت و حفاظت کنیم .
وی اضافه کرد : متاسفانه شرایط شکننده و ناخوشایندی دراغلب تالابهای کشورما وجود دارد ، این موضوع رسالت و مسوولیت هنرمندان کشورمان را دوچندان می سازد تا با به تصویر کشیدن شرایط کلی آسیب در تالابها اذهان عمومی را به سمت توجه بیشتر به تالابها معطوف کنند .
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.